ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حجم بروزرسانی اپلیکیشن های پلی استور کاهش خواهد یافت

کاربران گجت های اندرویدی که از اپلیکیشن های زیادی استفاده می کنند، حتما از حجم بالای دیتای لازم برای بروزرسانی این اپلیکیشن ها آگاه هستند. از زمانی که پلی استور سقف محدودیت حجمی فایل های APK ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

کاربران گجت های اندرویدی که از اپلیکیشن های زیادی استفاده می کنند، حتما از حجم بالای دیتای لازم برای بروزرسانی این اپلیکیشن ها آگاه هستند. از زمانی که پلی استور سقف محدودیت حجمی فایل های APK را به صد مگابایت ارتقا داده، به تبع همین موضوع شاهد افزایش مصرف دیتا برای برخی اپلیکیشن ها نیز بوده ایم.

برای کاهش این مصرف دیتا، گوگل به تازگی الگوریتمی جدید تحت عنوان Bsdiff را برای پلی استور به خدمت گرفته است. Bsdiff برای بروزرسانی اپلیکیشن ها، تفاوت میان محتوای نصب شده و محتوای بروزشده در فایل APK جدید را آنالیز کرده و فقط بخش های جدید را به گجت کاربر منتقل می کند. گوگل مدعی است که با بکارگیری این الگوریتم موفق شده تا حجم بروزرسانی های اپلیکیشن ها را به میزان %50 نسبت به گذشته کاهش بدهد.

برای جلوگیری از اختلال در کار این الگوریتم، گوگل به توسعه دهندگان توصیه کرده که Native Library ها [اصطلاحی در برنامه نویسی] را در اپلیکیشن های خود به فرمت غیر فشرده و دست نخورده باقی بگذارند، چرا که فشرده سازی می تواند عمل Bsdiff را متوقف کند. لازم به ذکر است که الگوریتم مذکور شامل APK های الحاقی هم می شود که می توانند تا سقف 2 گیگابایت حجم داشته باشند.

1469272819_playstore

گوگل همچنین برای اطلاع رسانی بهتر حجم بروزرسانی ها به کاربر، به توضیحات اپلیکیشن های پلی استور گزینه Update Size را هم اضافه کرده. این گزینه در واقع نشان می دهد که اپلیکیشن قبلا در گجت نصب شده است. این در حالیست که اگر تا به حال اپلیکیشن مذکور را دانلود نکرده باشید، آنگاه حجم دانلود نسخه کامل اپ را مشاهده خواهید کرد.

الگوریتم مورد بحث از همین امروز در پلی استور آغاز به کار کرده که اگر اخیرا اپلیکیشنی را آپدیت کرده باشید، مطمئنا متوجه سرعت بسیار بالای فرآیند بروزرسانی با آن شده اید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • shaBGardsg
    shaBGardsg | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    ایول

  • | ۳ مرداد ۱۳۹۵

    اخییش راحت میشیم

مطالب پیشنهادی