ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکنش کورنینگ به ویدیوی منتشر شده از خراش برداشتن گوریلا گلس 5 روی نوت 7

هر بار که پرچمدار تازه ای از سوی یکی از بزرگان دنیای فناوری به بازار عرضه می گردد، بحث از استحکام و کیفیت ساخت آن به نقل محافل کاربران بدل می شود و بعضا پیش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

هر بار که پرچمدار تازه ای از سوی یکی از بزرگان دنیای فناوری به بازار عرضه می گردد، بحث از استحکام و کیفیت ساخت آن به نقل محافل کاربران بدل می شود و بعضا پیش می آید که افراد در مقام مقایسه عملکرد آن دستگاه در دنیای واقعی و تبلیغاتی بر می آیند که برایش صورت پذیرفته.

وقتی سامسونگ گلکسی نوت 7 را معرفی کرد، در باب ماده پوشش دهنده نمایشگر آن یعنی گوریلا گلس 5 سخن ها گفته شد. روشن است که انتظار می رود این نسخه از شیشه مستحکم شرکت کورنینگ در قیاس با نسل قبلی اش بهتر عمل کند، اما آنطور که مشخص شده ایجاد خط و خش روی آن به مراتب ساده تر از گوریلا گلس 4  است.

ماجرا از این قرار است که چندی پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر گردید که مقاومت شیشه به کار رفته در نوت 7 را در برابر ایجاد خط و خش به چالش کشید و همین مساله تردیدهای زیادی را در باب صحت ادعاهای سامسونگ و بالاخص کورنینگ در مورد گوریلا گلس 5 در ذهن کاربران ایجاد کرد.

حدودا 72 ساعت بعد از انتشار این ویدیو شرکت کورنینگ لب به سخن گشود و اعلام نمود که آزمایش «به شیوه ای کنترل نشده» انجام گرفته است و گوریلا گلس 5 از تست های آزمایشگاهی با موفقیت و سربلند بیرون آمده.

براساس اعلام کورنینگ توضیح این مساله ساده است: تیغی که در این ویدیو مورد استفاده قرار گرفته به مراتب نرم تر از ماده به کار رفته در گوریلا گلس 5 است. دراین شرایط فرایندی به نام «انتقال فلزی» رخ می دهد یعنی وقتی ماده سختی با ماده نرم تر سایش می یابد ماده نرم تر به ماده سخت بدل می شود، لذا تغییر ایجاد شده لزوما یک خراش نیست، منتها چشم یک کاربر معمولی ممکن است آن را به سان یک خراش در نظر بگیرید. از طرفی میزان فشار وارده از سوی کاربر به شیشه نیز اهمیت دارد و مشخص نیست که شخص درون ویدیو چه مقدار نیرو را در حین انجام کار به تیغ وارد کرده.

در واقع ماده ای که از کشیدن تیغ روی گوریلا گلس باقی می ماند به خود تیغ مربوط می شود نه شیشه. حال اینکه ادعای شرکت سازنده گوریلا گلس 5 صحت دارد یا فردی که تیغ را روی آن می کشد، منوط به آن است که از نزدیک با دستگاه کار کنید. در حال حاضر توصیه کارشناسان این است که از محافظ نمایشگر برای گلکسی نوت 7 خود استفاده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • ایمان Asgharpour
    ایمان Asgharpour | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    تا اینجا ک گوریلا 5 خوب نبوده

  • بیژن
    بیژن | ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

    این خط و خش ها برخلاف نمایشگرای IPS هیچ تاثیری روی کیفیت نمایش محتوا روی صفحه نمایش سوپر امولد سامسونگ ندارن فقط ظاهر گوشی رو یکم بد جلوه میدن... من خودم اس 4 دارم فقط با یه برچسب محافظ صفحه نمایش بعد دو سال تازه یکم خط افتاده که اگه عوضش کنم عین روز اولش میشه... اصلا هم مشخص نیست که برچسب داره.کسس که پول نوت 7 رو داشته باشه هر سال گوشی عوض میکنه پس دلیلی برای نگرانی وجود نداره...

  • shayankia
    shayankia | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    چرا چرت و پرت گفته!؟ همیشه این یارو جری،با همین تیغه ها رو گوشی ها خش میندازه.من که اصلا دلم نمیخواد رو گوشیم یه خط باشه،حالا چه واقعا خش باشه،چه ما اونو خش ببینیم.

  • HESAM
    HESAM | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    به نظره من این شرکت خش پذیری گوریلاگلس ۵ رو پایین اورده ولی مقاومت در برابر ضربه رو‌ افزایش داده توی یه تست توی یوتیوب پنجاه بار گوشی نوت ۷ رو از فاصله یک متری میزنن زمین صفحه نمایش خراب نمیشه

  • qwerty
    qwerty | ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

    اون آزمایش کنترل شده نبود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی