ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ و توسعه Scoop؛ اسپیکری که شاید رقیبی برای آمازون اکو باشد

اینطور که به نظر می رسد سامسونگ هم پس از گوگل، مشغول توسعه یک اسپیکر است که به «آمازون اکو» شباهت ساختاری بسیار زیادی دارد. این محصول بر اساس اسنادی که در FCC به ثبت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

اینطور که به نظر می رسد سامسونگ هم پس از گوگل، مشغول توسعه یک اسپیکر است که به «آمازون اکو» شباهت ساختاری بسیار زیادی دارد. این محصول بر اساس اسنادی که در FCC به ثبت رسیده اند، «Samsung Scoop» نام گرفته.

«اسکوپ» شباهت بسیاری به یک آمازون اکوی مینی دارد و ظاهرش مانند یک سیلندر کوچک است و قطر آن به ۸۰ میلیمتر می رسد. بر روی دیوایس، می توان شبکه ای را دید که زیر آن پخش کننده صدا قرار گرفته. اطراف آن نیز کلیدهای توقف و پخش در کنار کلیدهای افزایش و کاهش صدا  قابل مشاهده هستند.

Screen Shot 1395-06-04 at 11.26.18-w600

همچنین در کناره دستگاه کلید خاموش و روشن کردن و همچنین یک درگاه USB قابل رویت شده؛ درگاهی که احتمالا USB-C است. البته درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز فراموش نشده و آن را هم می توان بر بدنه اسکوپ تحت عنوان AUX دید.

Screen Shot 1395-06-04 at 11.25.50-w600

از آنجایی که اسکوپ قرار است نقش یک اسپیکر همراه را بازی کند، یک دسته چرمی و یک باتری قابل شارژ نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

اما آنچه در فوق مطالعه کردید، و به طور کلی سخت افزاری که سامسونگ توسعه داده، ارزش چندانی ندارد و همین حالا می توان صدها اسپیکر قابل حمل در بازار یافت که از سوی سازندگان شناخته شده و نشده توسعه یافته و در دسترس هستند.

آنچه «آمازون اکو» و «گوگل هوم» را با ارزش می کند، دستیار مجاری قرار گرفته در آنهاست. بر همین اساس مشخص نیست که سامسونگ چه برنامه ای در سر داشته و آیا به طور کلی توانایی توسعه یک دستیار مجازی پویا برای استفاده کاربران را دارد یا خیر.

Screen Shot 1395-06-04 at 11.26.09-w600

همچنین این احتمال وجود دارد که کره ای ها، به جای اندروید از سیستم عامل خانگی خود بهره گرفته و «تایزن» را در اسکوپ مورد استفاده قرار دهند.

Screen Shot 1395-06-04 at 11.26.27-w600

سامسونگ در حال حاضر یک دستیار مجازی نه چندان هوشمند را در گلکسی هایش ارائه می دهد که «S-Voice» نام دارد. طبیعتاً این دستیار مجازی یارای رقابت با «الکسا» در اکو و دستیار هوشمند گوگل در اسپیکر هوم را نخواهد داشت. از سوی دیگر سامسونگ سرویس های خانگی چندانی ندارد تا بتواند توسط آنها توجه کاربران را به اسکوپ جلب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی