ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت و حملات پیاپی به سونی؛ ردموندی ها نمایش ضعیف ژاپنی ها را به سخره می گیرند

در هفته اخیر و به خصوص بعد از مراسم پلی استیشن میتینگ و معرفی پلی استیشن 4 پرو، جنگ سردی میان سونی و مایکروسافت جریان پیدا کرده است. سونی با رونمایی از مشخصات کنسول جدیدش ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

در هفته اخیر و به خصوص بعد از مراسم پلی استیشن میتینگ و معرفی پلی استیشن 4 پرو، جنگ سردی میان سونی و مایکروسافت جریان پیدا کرده است. سونی با رونمایی از مشخصات کنسول جدیدش مورد بازخواست مخاطبین قرار گرفته و مایکروسافت از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و به پروژه اسکورپیو می بالد.

از طرفی در دو ماه گذشته کنسول اکس باکس وان اس به شدت مورد استقبال قرار گرفته و توانسته بعد از مدت ها سکوی اول رقابت فروش را از پلی استیشن 4 بستاند. سونی هم که قصد ندارد میدان جنگ تجاری را بدون پاسخ بگذارد، کنسول های اکس باکس را رقیب نمی داند و هر از گاهی نیش و کنایه ای مبنی بر فروش چند برابری محصولاتش نسبت به مایکروسافت روانه حریف می کند.

این وضعیت همچنان ادامه دارد؛ چندی پیش استودیو توسعه دهنده بتسدا اعلام کرد مدهای اختصاصی عناوین فال آوت 4 و اسکایریم برای پلی استیشن 4 عرضه نخواهند شد. مایکروسافت نیز فرصت را غنیمت شمرده و لری هرب (مدیر بخش اکس باکس لایو) در پست توئیتری خود گفت: «اگر احیانا خبر ندارید، بازیکنان اکس باکس وان از ماه می (اردیبهشت) از مدهای فال آوت 4 بهره مند هستند.»

این قضیه فقط محصور به اعضای تیم اکس باکس نمی شود و حتی صفحات رسمی برند اکس باکس در سطح اینترنت در پیام های کنایه ای به محدودیت های پلتفرم پلی استیشن 4 طعنه می زنند. صفحه رسمی اکس باکس بریتانیا نوشت: «امکانات اکس باکس: پشتیبانی از مدهای بازی ها، قابلیت Backward Compatibility، و سریع ترین و قابل اتکاترین شبکهه گیمینگ جهان.»

Xbox-One-PS4-PlayStation-4-620x408-w600

هواداران دو کنسول نیز در این مدت بیکار نمانده و با هر بهانه ای به جان یکدیگر می افتند. خصوصا بعد از پلی استیشن میتینگ و مشخص شدن ضعف های پلی استیشن 4 پرو در مقابل اکس باکس اسکورپیو و بعضا تاریخ عرضه دیر هنگام کنسول میان نسلی ردموندی ها که هر کدام به نوبه ی خود کفه ترازو را به نفع یکی از دو غول گیمینگ سنگین می کند.

هر چند در روزهای اخیر و با مشخص شدن برخی از رازهای سخت افزاری پلی استیشن 4 پرو توسط دیجیتال فاندری، مثل آپ اسکیل رزولوشن 4K یا اغراق در مورد اجرای کال آو دیوتی اینفینیت وارفر با ابعاد 4K و 60 فریم بر ثانیه در جریان پلی استیشن میتینگ، توپ هواداران اکس باکس پر است و طرفداران سونی همچنان به انحصاری ها و میزان فروش خود می بالند.

جدا از همه این مباحث، این اولین باری نیست که مایکروسافت طعنه وار به رقیب نیش و کنایه می زند و بدون شک آخرین بار نیز نخواهد بود. به نظر می رسد با رونمایی پلی استیشن 4 پرو و ماجرا های میان نسلی، نبرد کنسولی بیش از پیش داغ شده و در حال حاضر مایکروسافت با اطمینان خاطر از توانایی های پروژه اسکورپیو، خود را برنده ی میدان رقابت می داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • alivmn
    alivmn | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    JUST:sony:

  • ناصر
    ناصر | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    فروش سونی دو برابر بیشتر از مایکروسافته این یعنی 20000000یا30000000 بیشتر هر وقت تونستین صفرهارو بشمارین اونوقت بیایین باهم مقایسه کنین اره داداش برین حال کنین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی