ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساندار پیچای: اخبار کذب نباید از طریق گوگل منتشر شوند

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در مصاحبه ای که اخیرا با یکی از شبکه های خبری مطرح انجام داده به تبیین دیدگاه های خود در رابطه با جنجال های مربوط به انتشار اخبار کذب توسط این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در مصاحبه ای که اخیرا با یکی از شبکه های خبری مطرح انجام داده به تبیین دیدگاه های خود در رابطه با جنجال های مربوط به انتشار اخبار کذب توسط این موتور جستجو و نقش آنها در انتخاب دونالد ترامپ پرداخته و تایید نموده که گوگل مرتکب اشتباهاتی در این رابطه شده است.

پیچای در این مصاحبه اظهار داشت:

لازم است به یاد داشته باشید روزانه میلیاردها سرچ از طریق گوگل انجام می شوند که خوب البته یکی دو مورد وجود داشته که ما کارمان را به درستی انجام نداده ایم. این موارد لحظه های درس گرفتن ما هستند و قطعا مشکل را رفع می کنیم.

وقتی از وی در مورد اثرات بالقوه انتشار خبرهای کذب روی نتایج انتخابات آمریکا سوال شد، پیچای اظهار نمود که تاکنون بحث های زیادی در مورد نقش شبکه های اجتماعی روی این مقوله مطرح شده اند که من کاملا در این باره مطمئن نیستم.

او در ادامه گفت: از یاد نبرید که رقابت در این انتخابات بسیار نزدیک و تنگاتنگ بود و به همین خاطر حتی رای یک نفر هم در نتیجه تاثیر داشت. بنابراین وقتی حرف از فاصله اندک آرا به میان می آید قطعا فاکتورهای متعددی در نتیجه اثر می گذارند و به همین خاطر فکر می کنم که هم اکنون مناقشات زیادی در این باره وجود دارند و من کاملا مطمئن نیستم که علت چیست.

اگر خاطرتان باشد چندی قبل گوگل و فیسبوک در پاسخ به همین اتهامات اعلام کردند که به شدت با اخبار کذب برخورد می کنند.

لازم به ذکر است که اظهار پیچای اندکی بعد از آن منتشر می شود که زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در واکنش به تاثیر این شبکه اجتماعی روی نتیجه انتخابات آن را اشتباه خواند و کمی بعد مدعی شد که 99 درصد از آنچه مردم در این شبکه می بینند معتبر است حال آنکه در اعتبار و موثق بودن یک درصد باقیمانده تردیدیهایی وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • aryanhasanzadeh
    aryanhasanzadeh | ۲۸ آبان ۱۳۹۵

    کارتون عالیه? شایعات رو بفرستید برا من تو تلگرام پخش میکنم

  • abbasalim
    abbasalim | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

    اینا خودشون منبع و خبرسازهای کذب هستند . طوری که آمریکا وانگلیس ازشون خوشش بیاد خبر میسازن بعد میگن خبرهای کذب رو حذف میکنن!

    • tinybyte
      tinybyte | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

      اینها فقط مدیومی برای انتقال اطلاعات هستند. کاربران هستند که استفاده جهت دار می کنند ازشون.
      باید سازوکاری برای حذف اطلاعات نادرست فراهم بشود
      مثلا بتوان review و یا delete کرد

مطالب پیشنهادی