ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن های اندروید که از استایلوس پشتیبانی می کنند

استایلوس وسیله چندان فراگیری در میان کاربران اندروید نیست، اما معدود استفاده کنندگان از آن عاشقش هستند. در حال حاضر گجت های سری نوت سامسونگ، تبلت انویدیا شیلد و بعضی تبلت های برندهای دیگر از این قلم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۷ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

استایلوس وسیله چندان فراگیری در میان کاربران اندروید نیست، اما معدود استفاده کنندگان از آن عاشقش هستند. در حال حاضر گجت های سری نوت سامسونگ، تبلت انویدیا شیلد و بعضی تبلت های برندهای دیگر از این قلم های هوشمند پشتیبانی به عمل می آورند، ابزاری که انجام بعضی کارها مثل طراحی و یادداشت برداری را به شدت آسان و لذت بخش کرده اند.

خوشبختانه اپلیکیشن هایی که اختصاصا برای کار با استایلوس طراحی شده اند کم نیستند. برای همین  در جعبه ابزار این هفته تصمیم داریم تا گزیده ای از بهترین و کاربردی ترین آن ها را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن های ادوبی

adobe-photoshop-sketch-hero-w600

آیا واقعا نیازی به توضیح هست؟ هیچ کاربر اندرویدی نیست که تا حالا گذرش به یکی از اپلیکیشن های ادوبی نیفتاده باشد. اپلیکیشن های موبایل این کمپانی نه تنها در کار با انگشت عالی عمل می کنند، بلکه با استایلوس می توان دو برابر بیشتر از حالت عادی از آن ها لذت برد.

از میان مجموعه محصولات ادوبی Photoshop Sketch و Illustrator Draw بیشتر از سایر موارد برای پشتیبانی از استایلوس و S Pen بهینه سازی شده اند. هر دو اپلیکیشن آنقدر از نظر امکانات کامل و غنی طراحی شده اند که با استفاده از قلم هوشمند، تجربه کار با آن ها تقریبا با نسخه های دسکتاپ برابری می کند.

هر چند فایل های نیمه کاره را نیز می توانید از طریق Creative Cloud به دسکتاپ منتقل کرده و تغییرات نهایی را از آنجا اعمال کنید. ضمنا بد نیست بدانید که علاوه بر اپلیکیشن های طراحی و ویرایشی، ادوبی ابزاری کاربردی مثل Adobe Fill & Sign را هم در چنته دارد که برای امضای الکترونیکی اسناد استفاده می شود. فهرست کامل این اپلیکیشن ها را می توانید از این لینک مشاهده نمایید.

اپلیکیشن های اتودسک

sketch_this_video_mobile-53bec67c157431ff23c19eecdfbd7c4a-w600

اتودسک در میان گرافیست های سراسر دنیا نامی شناخته شده است. همین حالا میلیون ها نفر در سراسر دنیا از طریق اپلیکیشن های Sketchbook و AutoCAD این شرکت امرار معاش می کنند و هر دو محصول در حوزه خودشان بی نظیر و منحصر به فرد هستند.

Sketchbook ای که برای موبایل منتشر شده، ابزار ریز و درشتی برای طراحی در خود گنجانده که کار با بعضی از آن ها بدون استایلس غیر ممکن است. برای همین اکثر گرافیست ها برای استفاده از آن روی موبایل یا تبلت حتما از قلم های هوشمند کمک می گیرند.

در مورد اتوکد هم همینطور. نرم افزار طراحی حرفه ای اتودسک اگر چه به لمس انگشتان هم واکنش خوبی نشان می دهد، اما برای کارهای ظریف حتما می بایست از قلم های هوشمند استفاده کنید.

تقریبا می توان گفت که اکثر محصولات اتودسک برای استایلوس و S Pen بهینه سازی شده اند. لیست کامل آن ها را می توانید از این لینک مشاهده کنید.

INKredible

 inkredible-screenshot-w600

INKredible یکی از اپلیکیشن های خوب برای یادداشت برداری و طراحی است و طوری ساخته شده که تمرکزتان را موقع کار به هم نریزد. یعنی چه؟ یعنی وقتی که در آن مشغول یادداشت برداری می شوید، مسائلی مثل لمس اشتباه و نوتیفیکشن های اضافی تأثیری روی کارتان نمی گذارد.

اینکردیبل برای این منظور تنظیماتی ارائه کرده که حساسیت نمایشگر را در برخورد کف دسته یا آرنج پایین می آورد. در این صورت با خیال راحت می توانید به یادداشت برداری یا طراحی با استایلوس ادامه دهید.

اینکردیبل اپ بسیار ساده ای است و امکانات حرفه ای در آن نمی بینید. تنها مزیت استفاده از آن تجربه روان و آسانی است که از نوشتن و طراحی در موبایل و تبلت خواهید داشت. بنابراین اگر خیلی یادداشت برداری می کنید، حتما نصب آن را در دستور کارتان قرار دهید.

INKredible - Handwriting Note

INKredible - Handwriting Note

سازنده: Viet Tran قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36.1 / 21 مگابایت زبان:

Learn How to Draw

 learn-how-to-draw-w600

کلاس های طراحی را فراموش کنید. با داشتن یک قلم هوشمند و اپلیکیشن Learn how to draw، اصول طراحی را قدم به قدم یاد خواهید گرفت. تمرکز اپلیکیشن بیشتر روی آموزش فیگور انسان هاست که معمولا برای طراحی کمیک ها کاربرد دارد.

اما همین را که یاد بگیرید، برای طراحی اشکال پیچیده تر هم مشکلی نخواهید داشت. آموزش های Learn how to draw از سطح مقدماتی شروع شده و به سطح حرفه ای می رسند. همه آن ها هم اصولی هستند و Will Sliney، طراح مشهور کمیک استریپ وظیفه آموزش شان به شما را بر عهده دارد.

این اپلیکیشن را می توانید به رایگان دانلود کنید، اما برای دسترسی به تمرینات کامل می بایست مبلغ ناچیز 99 سنت را برای آزادسازی نسخه حرفه ای بپردازید.

Learn How to Draw

Learn How to Draw

سازنده: Draw قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15.4 مگابایت زبان:

مجموعه اپلیکیشن های MyScript

myscript-1-w600

مجموعه اپلیکیشن های Stylus، Smart Notes و Calculator مای اسکریپت هر سه در پشتیبانی از قلم های هوشمند عالی عمل می کنند. اما این اپلیکیشن ماشین حساب کمپانی است که بیشتر از بقیه جلب توجه می کند.

MyScript Calculator انجام محاسبات در موبایل را به راحتی آب خوردن کرده: صورت معادله را با دست خط خودتان نوشته و در کسری  از ثانیه جواب بگیرید! البته انتظار حل معادله های چند مجهولی و ماتریس را از آن نداشته باشید؛ اپلیکیشن نهایتا از پس ضرب و تقسیم های ساده و رادیکال بر می آید.

اگر برای کار با این ماشین حساب از استایلوس استفاده کنید، مطمئنا با سرعت بیشتری از وارد کردن دستی اعداد به جواب می رسید. به دانشجویان توصیه می کنیم که حتما این اپلیکیشن را مد نظر داشته باشند.

Samsung S Note

s-note-screenshot-w600

وقتی از پشتیبانی S Pen صحبت می کنیم، هیچ کدام از اپلیکیشن ها به اندازه ساخته های خالق این نوشت افزار یعنی سامسونگ خوب نیستند. تمامی گجت های هوشمند خانواده نوت همراه با این قلم هوشمند و مجموعه ای از اپلیکیشن های متنوع برای استفاده حداکثری از امکانات آن منتشر می شوند.

S Note سردمدار این اپلیکیشن هاست، یکی از بهترین اپ های یادداشت برداری حال حاضر اندروید که اخیرا به جز سامسونگ روی دستگاه هایی از برندهای دیگر هم نصب می شود. البته به جز S Note سامسونگ مجموعه ابزار متنوعی برای ساخت تصاویر GIF و انجام کارهای دیگر هم دارد که بد نیست گوشه چشمی هم به آن ها داشته باشید.

S Note با موفقیت روی HTC 10 و ال جی G4 و G5 نصب شده و احتمالا در دستگاه های دیگر هم مشکلی نداشته باشد. تنها شرط اجرا این است که اندروید شما مارشملو یا نسخه های جدیدتر باشد.

S Note

S Note

سازنده: .Samsung Electronics Co., Ltd قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 20 مگابایت زبان:

به غیر از مواردی که گفتیم، چه اپلیکیشن های دیگری می شناسید که برای قلم های هوشمند طراحی شده اند؟ مثل همیشه منتظر نظرات و تجربیات ارزشمندتان هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • khaki74
    khaki74 | ۴ فروردین ۱۳۹۶

    اپلیکیشن ArtCanvas از خود سامسونگ عالیه

  • سجاد سحری
    سجاد سحری | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

    برنامه های ادبی خوب هستند اما هنگام ورود به برنامه باید ثبت نام کنید و معمولا تو ایران کار نمی کنه
    اما اتودسک فوق العاده است

  • احد وصال
    احد وصال | ۱۷ آذر ۱۳۹۵

    لطفا بازی coverfire رو معرفی کنید ..محشره ..

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۷ آذر ۱۳۹۵

    برای یادداشتبرداری با قلم lecture notes کاملترین اپلیکیشنه ! برای گوشیهایی که از قلم پشتیبانی میکنن مثل سری نوت یا اکسپریا زد الترا بهترینه و برای بقیه هم خیلی مناسبه‌و حتی پالن رجکشن رو شبیه سازی میکنه!

مطالب پیشنهادی