ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت هنوز با مشکلات پهپادهای تحویل کالا دست و پنجه نرم می کند

وال استریت ژورنال می گوید کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت، قصد دارد بازاری آنلاین به راه اندازد که در آن مشتریان به سفارش غذا، نوشیدنی و دیگر کالاها پرداخته و فرایند تحویل آنها با استفاده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ آذر ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

وال استریت ژورنال می گوید کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت، قصد دارد بازاری آنلاین به راه اندازد که در آن مشتریان به سفارش غذا، نوشیدنی و دیگر کالاها پرداخته و فرایند تحویل آنها با استفاده از پهپاد صورت گیرد.

بخش X آلفابت که از آن به عنوان کارخانه مونشات گوگل یاد می شود، جذاب ترین ایده های ممکن را بررسی کرده و تلاش می کند آنها را به مرحله عمل درآورد. اکس به کسب و کارهایی همچون Whole Foods، دومینو و استارباکس نزدیک شده تا بتواند سفارشات آنلاین مشتریان این مجموعه ها را ظرف چند دقیقه با استفاده از پهپاد به دستشان برساند.

البته هزینه ارسال سفارش به این طریق برای هر مورد، بالغ بر شش دلار خواهد بود، اما ظاهراً مشکل اصلی پرداخت این هزینه نیست، و به خود پهپادها باز می گردد. مهندسین این شرکت هنوز به توافق نرسیده اند که سیستم حمل و نقل نهایی حالت کوادکوپتر داشته باشد یا بالدار، یا ترکیبی از این دو.

به گفته وال استریت ژورنال، پهپاد کنونی این شرکت شبیه یک کاتامرن (قایق دوبدنه) است که از بالی به طور 1.5 متر و دو قسمت عمودی تشکیل شده، ضمن اینکه هر بخش به دو موتور و یک باله مجهز گشته. اما ظاهراً این نوع طراحی هم مشکلات خاص خودش را دارد و یکی از کارکنان سابق این شرکت می گوید پهپاد گوگل اکس دائماً به موانع مختلف برخورد کرده، مسیر خود را گم می کند، یا روی درختان فرود می آید.

گفتنیست آلفابت قصد دارد اولین پروازهای تجاری پهپادهای حمل کالا را در سال 2017 به اجرا درآورد، و بدین منظور پروژه های مختلفی را به اجرا درآورده که در جدیدترین مورد، محموله های غذایی را در دانشگاه ویرجینیا به دست دانشجویان رسانده. البته بروز مشکلات متعدد داخلی، آینده این پروژه را تحت تأثیر قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی