ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکیولس محیط گفتگوی مجازی Rooms را عرضه کرد

چند ماه قبل کمپانی اکیولس از ویژگی های جدیدی در پلتفرم واقعیت مجازی خود تحت عنوان Parties و Rooms پرده برداشت، که اولی برای تماس صوتی استفاده شده و دومی نوعی فضای مجازی برای گفتگو ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

چند ماه قبل کمپانی اکیولس از ویژگی های جدیدی در پلتفرم واقعیت مجازی خود تحت عنوان Parties و Rooms پرده برداشت، که اولی برای تماس صوتی استفاده شده و دومی نوعی فضای مجازی برای گفتگو محسوب می گردد.

این قابلیت ها اکنون برای هدست Gear VR فعال گشته و تا سال 2017 برای Rift نیز عرضه خواهند شد. در مجموعه این دو ویژگی را می توان تلاش اکیولس برای اثبات کاربردهای عمومی VR در خارج از حوزه بازی برشمرد.

برای استفاده از Rooms هیچ نیازی به کنترلر نیست و صرفاً با بهره گیری از تاچ پد تعبیه شده روی Gear VR می توان به پیمایش محیط پرداخت. این قابلیت به شما اجازه می دهد در محیط مجازی خصوصی که به گونه ای آینده نگرانه طراحی شده، به ملاقات با دوستان خود بپردازید، ضمن اینکه امکان سفارشی سازی محدود آواتارهای کاربران نیز وجود دارد.

oculus-parties-rooms

در این محیط، وقتی شروع به صحبت کنید، لب های آواتار شما نیز مطابق با آن حرکت می کند و با تغییر موقعیت و فاصله شما از فرد مقابل، شدت و زاویه صدای او نیز تغییر خواهد کرد، به نحوی که حس گفتگو در یک اتاق واقعی را به کاربر منتقل خواهد ساخت.

بخش Parties نیز برای ارتباط صوتی با افراد از طریق واقعیت مجازی طراحی شده و از طریق آن می توانید دوستانتان را به گفتگو دعوت نمایید.

گفتنیست در حال حاضر تلاش های اکیولس در حوزه اجتماعی کاملاً متفاوت با فعالیت های فیسبوک است، اما در نهایت هر دو شرکت با همکاری یکدیگر قصد دارند این پلتفرم را بیش از پیش توسعه دهند، چون به عقیده آنها کاربرد اصلی واقعیت مجازی، ایجاد ارتباط بین انسانهاست و نه بازی های کامپیوتری.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی