ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویکی لیکس: CIA کنترل مجموعه ابزارهای جاسوسی خود را از دست داده است

همانطور که می دانید، ویکی لیکس امروز اسنادی را در ارتباط با فعالیت ها و ابزارهای جاسوسی سازمان CIA از دیوایس های الکترونیکی اعم از موبایل های اندرویدی، آیفون و تلویزیون های هوشمند منتشر ساخت. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

همانطور که می دانید، ویکی لیکس امروز اسنادی را در ارتباط با فعالیت ها و ابزارهای جاسوسی سازمان CIA از دیوایس های الکترونیکی اعم از موبایل های اندرویدی، آیفون و تلویزیون های هوشمند منتشر ساخت. در بخشی از این بیانیه رسمی عنوان شده:

CIA اخیراً کنترل بخش اعظم ابزارهای نفوذ شامل بدافزار، ویروس، تروجان، اکسپلویت های روز صفر، سیستم های کنترل از راه دور بدافزار و اسناد مرتبط با آنها را از دست داده است. این مجموعه استثنایی که بالغ بر چند صد میلیون خط کد را شامل می شود، به فرد یا گروه مالک آن توانایی هایی در سطح سازمان سیا را می دهد.

به گفته ویکی لیکس، آژانس اطلاعاتی آمریکا آسیب پذیری های نرم افزاری جدی را جمع آوری کرده تا بتواند بعداً از آنها سوء استفاده نماید، در حالی که طبق دستور صریح دولت اوباما، هر نهاد امنیتی در صورت کشف باگ های روز صفر، باید کمپانی های مربوطه را در جریان قرار دهد. در اسناد فاش شده می خوانیم:

تا زمانی که سازمان سیا آسیب پذیری ها را از شرکت هایی نظیر اپل و گوگل مخفی نگه دارد، کمپانی ها توانایی برطرف ساختن آنها را ندارند و موبایل ها به راحتی قابل نفوذ خواهند بود.

نکته مهم اینکه اگر سازمان CIA توانسته این آسیب پذیری ها را کشف کند، قطعاً هکرهای دیگر نیز موفق به انجام چنین کاری شده اند و از طرفی، موبایل های مستعد نفوذ در دستان مقامات دولتی و افراد سرشناس جامعه نیز وجود دارند، که احتمال جاسوسی از آنها را تا حد زیادی بالا می برد.

گفتنیست مجموعه اسناد امروز موسوم به Vault7 که بیش از 8761 صفحه و فایل را شامل می شود، بیشتر از تمامی اسنادیست که طی سه سال اول فعالیت ویکی لیکس توسط ادوارد اسنودن فاش شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی