ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

اپلیکیشن مدیریت پسورد LastPass از ورود دو مرحله ای پشتیبانی می کند

به خاطر سپردن فهرست بلند بالایی از پسورد های ایمن برای حساب های کاربری و خدمات آنلاین، کار بسیار سختی است که هر کسی از پس آن بر نمی آید؛ اما در این بین، هستند ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

به خاطر سپردن فهرست بلند بالایی از پسورد های ایمن برای حساب های کاربری و خدمات آنلاین، کار بسیار سختی است که هر کسی از پس آن بر نمی آید؛ اما در این بین، هستند نرم افزارهایی که به کمک کاربران آمده و وظیفه نگهداری و وارد کردن کلمات عبور مختلف را به عهده می گیرند.

«LastPass» یکی از این اپلیکیشن های مدیریت پسورد است که درآخرین آپدیت خود، امکان ذخیره سازی و استفاده از پسوردهای دو فاکتوره (2FA) را هم فراهم کرده است. این نوع از رمز عبور (TOTP) که هر روز فراگیرتر می شود، به دو صورت قابل استفاده است:

در حالت اول پس از ورود کلمه عبور اختصاصی که خود انتخاب کرده اید، سرویس مرجع یک پیام حاوی پسورد دوم که معمولاً ترکیبی بدون مفهوم از اعداد و حروف است را به تلفن یا ایمیل شما ارسال می کند، که با استفاده از آن می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.(مانند ورود به اکانت تلگرام)

اما در حالت دوم، پسورد ثانویه به صورت رَندم و در درون دستگاه تولید شده و مدام در حال تغییر خواهد بود.(مانند ورود به اکانت فیسبوک) کاربرد اپلیکیشن LastPass هم در همین مورد است و می توانید با استفاده از آن، پسوردهای دو مرحله ای اینچنینی خود را به صورت آنلاین ذخیره کنید.

هرچند استفاده از چندین کلمه عبور مختلف، به جای تنظیم پسورد یکسان برای همه حساب های کاربری عاقلانه تر به نظر می رسد، اما باید به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن هایی مانند LastPass هم کاملاً ایمن و بی نقص نیستند و در صورت رخنه هکرها، تمام اطلاعات خود را یکجا از دست خواهید داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fazelium
    fazelium | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خیلی وقته که این قابلیت رو داره

مطالب پیشنهادی