ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر دستاوردهای اپیسر در کامپیوتکس 2017 به مناسبت 20 سالگی آن

اپیسر از جمله شرکت های تایوانی تولید کننده محصولات مرتبط با گروه حافظه است که در ایران حضوری فعال دارد و تولیدات خود در گروه های سازمانی و مصرفی را به بازار کشور عرضه می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

اپیسر از جمله شرکت های تایوانی تولید کننده محصولات مرتبط با گروه حافظه است که در ایران حضوری فعال دارد و تولیدات خود در گروه های سازمانی و مصرفی را به بازار کشور عرضه می کند.

حالا 20 سال از آغاز فعالیت اپیسر می گذرد و در طول این مدت، شرکت مذکور هشت مرتبه موفق به دریافت جایزه Taiwan Excellence شده که از سوی وزارت امور اقتصادی تایوان به شرکت های نوآور اعطا می شود.

اپیسر حالا در زمره ده تامین کننده اصلی SSD دنیا قرار دارد

این کمپانی همچنین حالا در زمره ده تامین کننده اصلی SSD در دنیا قرار دارد و برای چهار سال متمادی (از 2012 تا 2015) نیز از سوی نشریه گارتنر اصلی ترین تامین کننده SSDهای نظامی در دنیا لقب گرفت.

I-Shih رئیس هیئت مدیره اپیسر در سخنرانی خود به مناسبت بیستمین سالگرد تولد این شرکت گفت:

به لطف پیشرفت هایی که در 20 سال گذشته کسب کردیم توانستیم پایه هایی محکم را برای خود شکل دهیم و بنا داریم در سال های آتی نیز با ارائه نوآوری های گوناگون و همچنین آینده نگری، فرصت ها را شکار کنیم.

رونمایی از پتنت ها و تکنولوژی های جدید

همانطور که گفته شد اپیسر در جریان کامپیوتکس 2017، از تکنولوژی ها و محصولات جدیدی رونمایی کرد. این شرکت هم اکنون حقوق مربوط به 234 پتنت مختلف را در اختیار دارد (که البته 74 مورد آن هنوز به هم ثبت نرسیده اند و مراحل قانونی را طی می کنند).

اپیسر هم اکنون بالغ بر 234 پتنت را در اختیار دارد

در ادامه به ارائه توضیحاتی کوتاه پیرامون تکنولوژی های رونمایی شده در کامپیوتکس از سوی اپیسر می پردازیم:

  • حافظه های SSD مبتنی بر 3D NAND: این حافظه ها از معماری 64 لایه BiCS3 بهره می گیرند که ثبات عملکرد، ظرفیت و سرعت بالایی دارند و برای مصارف سازمانی طراحی شده اند.
  • حافظه SSD مبتنی بر PCIe که برای مصارف نظامی و هوایی طراحی شده و از 3D NAND پشتیبانی می کند. این حافظه ها از نوعی تکنولوژی انحصاری برای پایین آوردن دما استفاده می کنند و با کسب گرید IP57 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند.
  • نوعی ماژول DRAM تحت پتنت این شرکت که در برابر سولفور و همچنین دماهای بیش از اندازه بالا یا پایین مقاوم است.
  • ماژول ارتباطی CAN برای استفاده در حمل و نقل، لجستیک و همچنین مدیریت خودروهای بدون راننده. این ماژول بعد از جفت شدن با GPS و تکنولوژی های ارتباطی بیسیم دیتای تحلیلی و پایشی خود از وضعیت خودروها را به صورت آنی ارائه می کند.
  • نسل دوم نورسنج و روشنایی سنج دستی که برای بررسی میزان درخشندگی و ثبات محصولات LED طراحی شده است.
  • هارد درایو نظامی AC730 که با تست سقوط نظامی از ارتفاع 1.2 متر مطابقت دارد. این محصول همچنین دارای استاندارد IP68 بوده و در برابر اجسام سنگین تا 1500 کیلوگرم هم مقاوم است.

در انتهای این مطلب شاید بد نباشید اشاره ای داشته باشیم به آمار و ارقام مربوط به صنعت DRAM در دنیا.

طبق اعلام موسسه تحقیقاتی IC Insights، ظرف 5 سال آینده، DRAM و حافظه های ناند فلش مجموعا نرخ رشدی معادل با 7.3 درصد را تجربه خواهند کرد و ارزش کل این صنعت نیز از رقم 77.3 میلیارد دلار در 2016 به رقم 109.9 میلیارد دلار خواهد رسید که این رشد نیز در نتیجه افزایش تقاضا برای محصولات گروه حافظه از سوی تولید کنندگان موبایل، تاسیسات ذخیره سازی داده های انبوه و تولید کنندگان لپ تاپ خواهد بود.

درآمدهای اپیسر در سه ماهه نخست امسال نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل بیش از 44 درصد افزایش داشته

طبق گزارشی که به تازگی از سوی اپیسر منتشر شده، این شرکت در سه ماهه نخست سال 2017 با رشد 44.36 درصدی درآمدهایش در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال قبل روبرو بود.

با در نظر داشتن ترند کلی اتوماسیون که با نام Industry 4.0 یا صنعت چهارم از آن یاد می شود، اپیسر مصمم است تا همچنان روی راهکارهای ذخیره سازی دیجیتال تمرکز نماید و فعالیت هایش را در حوزه هایی بالا ببرد که روی یکپارچه سازی نرم افزار، سخت افزار و همچنین قلمروهای واقعی و مجازی تمرکز دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی