ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از MobileNets رونمایی کرد؛ مجموعه ای از ابزارها برای تشخیص محتویات تصاویر

کمپانی گوگل امروز خبر از عرضه نرم افزار MobileNets داده که در واقع مجموعه ای از مدل های دیداری TensroFlow است که برای پلتفرم هایی با سرعت و قدرت پایین، مانند موبایل های هوشمند ساخته ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

کمپانی گوگل امروز خبر از عرضه نرم افزار MobileNets داده که در واقع مجموعه ای از مدل های دیداری TensroFlow است که برای پلتفرم هایی با سرعت و قدرت پایین، مانند موبایل های هوشمند ساخته شده اند. گوگل می گوید نرم افزار تشخیص تصاویر تازه اش، از ابزارهای یادگیری ماشین کارآمدی استفاده می کند که با سرعت و دقت بالایی روی سخت افزارهای موبایل اجرا می شوند. و ابزارهای آتی مانند Google Lens می تواند بسیاری از عملیات ها را به صورت محلی و بدون نیاز به موبایل دیتا به انجام برساند.

اجرای شبکه یادگیری ماشین روی سیستمی با قدرت سخت افزاری بالا و بدون نیازی به نگرانی نسبت به عمر باتری یا به اشتراک گذاری منابع اپلیکیشن ها و سرویس ها یک بحث است و اجرای نرم افزار مشابهی روی دستگاه موبایلی با عمر باتری و دسترسی به منابع کمتر و در عین حال، دستیابی به تجربه ای روان با 60 فریم بر ثانیه بحثی دیگر. مدل دیداری MobileNets قرار است برای ابزارهای فعلی مانند گوگل فوتوز کارآمد باشد و تصاویری که به ثبت می رسانید را پیش-پردازش می کند تا محتویات شان شناسایی شود.

MobileNets اساساً مدلی برای تشخیص اشیا است که می تواند اطلاعات گوناگونی را در اختیارتان بگذارد تا از آنها استفاده کنید. بنابراین نه تنها می توانید دوربین را به سمت یک شی گرفته و آن را شناسایی کنید، بلکه تصاویر برای فعالیت های دیگری نیز کارآمد خواهند بود؛ به عنوان مثال، با گرفتن دوربین به سمت بخش زیرین یک روتر، موبایل به صورت خودکار SSID و اطلاعات رمز عبور را شناسایی کرده و به اینترنت متصل می شود.

این نرم افزار جدید به صورت متن باز در دسترس قرار می گیرد و در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این لینک مراجعه کنید. علاوه بر این، چگونگی اجرای این مدل ها در وب سایت TensorFlow گوگل شرح داده شده و لینک هایی به مدل های گوناگون برای پلتفرم های مختلف فراهم شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی