ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایستگاه های شارژ SkyX، بُرد پهپادهای این کمپانی را به شکل نامحدود افزایش می دهد

پهپادهای ساخته شده توسط کمپانی کانادایی SkyX احتمالاً از این پس دیگر لازم نیست هیچوقت به خانه برگردند؛ چرا که این کمپانی اخیراً از xStation، پلتفرم هایی برای شارژ از راه دور رونمایی کرده که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

پهپادهای ساخته شده توسط کمپانی کانادایی SkyX احتمالاً از این پس دیگر لازم نیست هیچوقت به خانه برگردند؛ چرا که این کمپانی اخیراً از xStation، پلتفرم هایی برای شارژ از راه دور رونمایی کرده که به پهپادها اجازه می دهد هنگام پرواز، از یک ایستگاه به ایستگاهی دیگر بروند. این ایستگاه ها به صورت تئوری می توانند بُرد پهپادهای SkyX را به شکلی تقریباً نامحدودی افزایش دهد.

ایستگاه های شارژ جدید SkyX قرار است برای پهپادهای SkyOne مورد استفاده قرار گیرد؛ وسائل نقلیه بدون سرنشینی که مانند بالگرد از روی زمین بلند شده و مانند هواپیما به پرواز در می آیند. این پهپادهای عمود پرواز، برای دیده بانی از راه دور زیرساخت هایی مانند خطوط لوله نفت و گاز کاربرد دارند.

SkyOne از همین حالا توانسته با یک بار شارژ، مسافت تحسین برانگیز 99 کیلومتر را بپیماید؛ اما بدیهی است که این مسافت در صورت لزوم به بازگشت به پایگاه و شارژ مجدد نصف می شود. حالا با ساخت ایستگاه های xStation، کمپانی SkyX امید دارد که پهپادهای خود را به صورت نامحدود روی آسمان نگه دارد و برای تحقق این مهم، سیستمی عاملی برای دیوایس هایش طراحی کرده که میزان باتری را اعلام و پهپاد را به صورت خودکار به نزدیک ترین ایستگاه شارژ هدایت می کنند.

SkyX می گوید که پلتفرم هایش به گونه ای ساخته شده اند که طول عمر بالایی داشته باشند و هر ایستگاه، می تواند به مدت 10 سال مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اتمام «پروژه ای بزرگ»، SkyX قصد دارد نصب و راه اندازی xStation ها را از ماه جولای آتی آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی