ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج یک پژوهش: واقعیت مجازی قوه بینایی کودکان را تقویت می کند

اگر تا بحال یکی  از هدست های واقعیت مجازی را برای مدت زمانی طولانی روی چشم خود گذشته باشید، حتما متوجه شده اید که وقتی عینک را کنار می گذارید جهان واقعی تا چه اندازه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

اگر تا بحال یکی  از هدست های واقعیت مجازی را برای مدت زمانی طولانی روی چشم خود گذشته باشید، حتما متوجه شده اید که وقتی عینک را کنار می گذارید جهان واقعی تا چه اندازه با آنچه مشاهده کردید فرق دارد؛ مثلا اجسام در آن عمق بیشتر یا حتی کمتری دارند.

اما به احتمال قوی هرگز تصورش را هم نمی کردید که این گجت ها در بهبود بینایی موثر باشند.

براساس پژوهشی که اخیرا توسط مرکز نوآوری های پیشرفته در زمینه سرگرمی های بصری آینده واقع در پکن صورت گرفته، استفاده طولانی مدت از هدست های پیشرفته واقعیت مجازی نظیر وایو اچ تی سی (یا حتی آکیلس ریفت) می تواند اثرات سودمندی روی قوه بینایی کودکان قبل از دوران نوجوانی داشته باشد و در برخی موارد حتی نزدیک بینی و دوربینی آنها را خوب کند.

طبق این پژوهش نکته کلیدی، استفاده از هدست های پیشرفته واقعیت مجازی با «فاصله طراحی شده دقیق برای عکس های مجازی» است.

 

در اینجا باید اشاره کنیم این تحقیق تنها روی پنجاه دانش آموز انجام شده که همگی در کلاس های چهارم و ششم درس می خواندند. از طرف دیگر پیشتر گزارشات پراکنده ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه هدست پلی استیشن وی آر سونی می تواند باعث ضعیف شدن چشم شود. با در نظر داشتن آنچه گفته شد بهتر است کمی با دیده تردید به نتایج این تحقیق بنگریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehdi.Tech
    Mehdi.Tech | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

    خیلی عجیبه! من هدست آکیلس دارم وقتی میخوام ازش استفاده کنم اولش پیغام هشدار میاد که کودکان زیر سیزده سال نباید استفاده کنند چون احتمال داره به چشمشون آسیب بزنه. حتی توی سایت آکیلس هم نوشته شده. پس این تحقیق یعنی چی؟!

مطالب پیشنهادی