ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش قیمت پراید، تیبا و ال‌ ۹۰ از هفته آینده

بنابر گفته معاون بازاریابی و فروش سایپا قیمت محصولات خانواده پراید، تیبا و ال ۹۰ از هفته آینده افزایش پیدا می کند. رضا تقی زاده با اشاره به مصوبه شورای رقابت پیرامون افزایش قیمت محصولات گفت: ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

بنابر گفته معاون بازاریابی و فروش سایپا قیمت محصولات خانواده پراید، تیبا و ال ۹۰ از هفته آینده افزایش پیدا می کند. رضا تقی زاده با اشاره به مصوبه شورای رقابت پیرامون افزایش قیمت محصولات گفت:

چنین مصوبه ای به ما ابلاغ شده اما دارای ابهاماتی است که در جلسه توجیهی با شورای رقابت که هفته آینده برگزار می شود به بحث گذاشته خواهد شد.

او ادامه داد:

بعد از رفع این ابهامات قیمت محصولات خانواده پراید، تیبا و ال ۹۰ از هفته آینده افزایش می یابد اما تا آن روز محصولات یاد شده به همان قیمت قبلی عرضه خواهند شد اما خودروهایی که دعوتنامه آنها از روز اعلام قیمت‌ های جدید به بعد صادر ‌شود با قیمت‌ های جدید عرضه خواهند شد.

از تقی زاده در مورد میزان افزایش قیمت ها سوال شد که او میانگین افزایش قیمت محصولات خانواده پراید و تیبا را ۱.۲۵ درصد و خانواده ال‌ ۹۰ را معادل ۳.۵ درصد بیان کرد. به گفته معاون بازاریابی و فروش سایپا در مجموع شورای رقابت میزان افزایش قیمت پراید ۱۳۱ را ۱.۹ درصد، پراید ۱۱۱ معادل ۰.۵۳ درصد، تیبا اس‌ ایکس ۱.۹۲ درصد، تیبا هاچ‌ بک ۲.۷۸ درصد و ال‌ ۹۰، پارس تندر و ساندرو را ۳.۵۱ درصد تعیین کرده است.

خودروهایی که دعوتنامه آنها از روز اعلام قیمت‌ های جدید به بعد صادر ‌شود با قیمت‌ های جدید عرضه خواهند شد

درصدهای اعلامی در کنار مالیات بر ارزش افزوده به نرخ پایه خودرو اضافه می شوند که در نتیجه آن قیمت نهایی عرضه اندکی از رقم اعلام شده بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه به درخواستی اشاره کرد که در اختیار شورای رقابت قرار داده شده و در آن سایپا از این نهاد خواسته که از سال آینده افزایش قیمت ها دقیقا از ابتدای سال اتفاق بیافتند.

او در مورد حاشیه قیمت خانواده محصولت ال ۹۰ مانند ساندرو و پارس تندر گفت:

شرکت رنو متناسب با میزان تامین قطعات، سهمیه تولید در هر کشور را تعیین می‌ کند و برای ایران نیز سهمیه خاصی در نظر گرفته است که البته پاسخگوی میزان تقاضا نیست. درواقع رنو سهمیه تولید محصولاتش را به‌گونه‌ ای تنظیم می‌ کند که عرضه کمتر از تقاضا بوده و در نتیجه اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار برای محصولات ایجاد شود در حالیکه این اختلاف قیمت به ضرر خودروساز است. از طرف دیگر اختلاف قیمت ساندرو استپ وی در کارخانه و بازار باعث شده که شمار متقاضی برای آن زیاد شود که در نهایت چنین شرایطی باعث بروز دردسر و شبهات برای خودروساز می شود. به عنوان مثال برخی این شبهه را مطرح می‌ کنند که خرید خودروهایی چون ساندرو استپ‌ وی از سوی کارمندان سایپا صورت می‌ گیرد و به همین دلیل مشتریان امکان خرید این محصول را پیدا نمی‌ کنند در حالیکه در همین مورد خاص سازمان بازرسی کل کشور به مدت چهار ماه این موضوع را برررسی و سرانجام تایید کرد که حتی یک دستگاه ساندرو استپ‌ وی از سوی کارمندان و یا حتی نمایندگی‌ های فروش سایپا خریداری نشده است.

گفتنی است طبق وعده معاون بازاریابی و فروش سایپا عرضه دو خودروی ساینا اتوماتیک و کوئیک از ابتدای مهر ماه آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • yosof
    yosof | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    از آب گل آلود ماهی نگیر.
    نمیدونم چرا گوش شما به voa و bbc هست که خودتون هم میدونید کثیفترین سیاستهای استعماری رو اجرا میکنن. اولین کسی که گفت اب و برق برای کم درامدها مجانی میشه سخنگوی دولت موقت در سال57 بود که امام خمینی حرف این بنده خدا رو رد کرد و گفت: کار اصلی ما ارتقای روحیات و اخلاقیات شما هست
    عجب ما در عصر اطلاعات هستیم هنوز هم بی خبری موج میزنه از تعداد لایک مشخصه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی