ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«جواهرات رباتیک» دانشگاه MIT، جلوه ای تازه به البسه شما می بخشند

استفاده از «جواهرات زنده» امری مرسوم در اقصی نقاط جهان به حساب می آید و زنان، سوسک های عظیم الجثه یا سایر حشرات را برای زیبایی به لباس و بدن خود می آویزند. حالا آزمایشگاه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

استفاده از «جواهرات زنده» امری مرسوم در اقصی نقاط جهان به حساب می آید و زنان، سوسک های عظیم الجثه یا سایر حشرات را برای زیبایی به لباس و بدن خود می آویزند. حالا آزمایشگاه مدیای دانشگاه MIT با الهام از همین رسم، ربات هایی به اندازه کف دست ساخته که به کمک آهن ربا، به لباس ها متصل می شوند. تیم این دانشگاه حدوداً یک سال مشغول این پروژه بوده و حالا توانسته کارکردهای متفاوتی برای جواهرات رباتیک خود تعریف کند.

در حال حاضر، تمام کارکردهای این ربات ها شکلی زینتی دارند و می توانند با حرکت روی لباس، نقش و رنگ های مختلفی را به تصویر بکشند. با این همه، تیم مورد اشاره در حال کار روی عملکردهای غیرزینتی نیز هست که می توانند در برخی کارها به ما یاری رسانند. در ورژنی تکامل یافته تر، ربات ها ماژولار بوده و امکان تعبیه سنسورها و قابلیت های مختلف روی آنها از سوی کاربر مهیا می شود. مثلاً با استفاده از سنسور حرارتی و تشخیص کاهش دمای هوا، یک ربات می تواند بندهای کلاه سویشرت شما را به پایین بکشد.

یک ماژول دیگر، می توانند قابلیت پاسخ دهی به تماس ها را به این ربات ها بیاورد؛ بنابراین ربات مورد اشاره هنگامی که یک تماس دریافت کرده اید به سمت دهان شما حرکت و به عنوان میکروفون عمل می کند. در سناریویی دیگر، ربات به هنگام دریافت نوتیفیکشن، روی دست کاربر رفته و نوعی بازخورد لمسی منتقل می کند.

تا به این لحظه، اندازه ربات ها یکی از مسائلی بوده که بر راه ابتداعات هرچه بیشتر MIT قرار گرفته؛ در واقع ربات ها بزرگ تر از آن هستند که کارایی های ذکر شده در بالا را داشته باشند. و گذشته از این، عمر باتری هم محدودیت های دیگری به همراه می آورد. ربات های فعلی، بار هر بار شارژ تنها 45 دقیقه دوام می آورند و امکان دارد برای حل این مشکل، نیاز به افزودن شارژر وایرلس به لباس ها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • خط خطی
    خط خطی | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    چیه خب اینا، آدم می ترسه ?

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    دیجیاتو وزیر پروژه اینترنت نامحدودو کنسل کرد. پوشش بده ...

  • MehdiUbuntu
    MehdiUbuntu | ۱۲ مرداد ۱۳۹۶

    پروژه ی بسیار خوبیه و میتونه در آینده خیلی برای بشر خوب باشه. ولی خوب چون تو خاک آمریکا داره رشد میکنه به نظرم بیشتر از اینکه برای انسان ها مفید باشه ازشون جاسوسی خواهد کرد

مطالب پیشنهادی