ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پتنت تازه مزدا از احتمال معرفی یک سوپر اسپرت پرده برداشت

اخیرا مزدا پتنتی (اختراع) در مورد باله عقب ثبت کرده است که توضیح می دهد چگونه باله عقب توسط چراغ های عقب هنگامی که نیازی به ان ندارید محو می شود. باله جدید مزدا فقط ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

اخیرا مزدا پتنتی (اختراع) در مورد باله عقب ثبت کرده است که توضیح می دهد چگونه باله عقب توسط چراغ های عقب هنگامی که نیازی به ان ندارید محو می شود.

باله جدید مزدا فقط مخصوص آیرودینامیک نبوده و حتی می تواند به بالا و پایین نیز حرکت کند.

طبق گفته های مزدا این بال باعث می شود که دیگر بی نظمی که توسط بال در ظاهر قسمت عقب خودرو بوجود می آید را نداشته باشیم که باعث افزایش زیبایی و ظرافت هر چه بیشتر طراحی خودرو می شود.

این بال طوری طراحی شده است که خودش هنگامی که وظیفه ای ندارد، در چراغ های عقب فرو رفته و گوشه های آن به بدنه متصل می شود تا ظاهری یک دست را بوجود آورد. البته انتظار می رود که گوشه های بال خیلی از دید چراغ ها کم نکنند.

یک بازوی محرک وظیفه کنترل بال را داشته که می تواند آن را حتی به بالا و پایین نیز حرکت دهد.

خوبی دیگر این بال پنهان شدن تقریبا کامل بازوی محرک است حتی در مواقعی که به بیشترین میزان ممکن بالا بیاید.

در بالاترین حالت، این بال می تواند نیروی رو به پایین قابل توجهی به خودرو وارد کند تا کنترل خودرو در سرعت های بالا بهبود پیدا کند.

این پتنت در واقع دو هدف کاملا مجزا دارد، یکی مخفی شدن بال در چراغ ها و دیگری بهبود عملکرد بال در راستای افزایش قدرت آیرودینامیکی.

به خودی خود این نوع از باله ها مناسب خودرو های اسپرت و سوپر اسپرت هستند که نوید این را می دهد که این خودرو ساز ژاپنی فکر هایی برای ساخت چنین خودرو هایی را در سر دارد.

طبق عکسی که بالا قرار داده شده است، این عکس مربوط به خودروی مفهومی مزدا RX-VISION است که احتمال می رود 25 اکتبر امسال در نمایشگاه توکیو معرفی شود.

با نزدیک شدن به این تاریخ و ثبت پتنت مذکور احتمال هر چه بیشتر معرفی این خودرو بیشتر از قبل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی