ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی گوگل توانایی تکثیر خود را دارد

چندماه قبل گوگل از پروژه ای به نام «AutoML » رونمایی کرد که در آن قرار بود هوش مصنوعی سیستم هایی مشابه خودش را توسعه دهد. حالا خبر رسیده که AutoML یک نرم افزار یادگیری ماشینی تولید ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

چندماه قبل گوگل از پروژه ای به نام «AutoML » رونمایی کرد که در آن قرار بود هوش مصنوعی سیستم هایی مشابه خودش را توسعه دهد. حالا خبر رسیده که AutoML یک نرم افزار یادگیری ماشینی تولید کرده که از نمونه های ساخت متخصصان گوگل قوی تر و بهینه تر است.

این نرم افزار  توانسته است تصاویر مختلف را بر اساس محتوای آنها با دقت 83 درصد دسته بندی کند. علاوه بر این در تست علامتگذاری مکان اشیاء در تصاویر نیز به دقت 43 درصدی دست پیدا کرده، در حالی که این میزان برای سیستم های ساخت انسان 39 درصد است.توسعه خودکار سامانه های هوش مصنوعی اهمیت زیادی دارد چون تعداد افرادی که در زمینه طراحی سیستم های هوش مصنوعی تخصص داشته باشند بسیار کم است.

علاوه بر این طراحی لایه های مختلف هوش مصنوعی به هزینه های سنگین و صرف زمانی طولانی نیاز دارد، اما توسعه سیستم هایی که بتوانند خود را تکثیر کرده و سیستم های دیگری به وجود بیاورند می تواند سرعت پیشرفت در این زمینه را به مراتب افزایش دهد. ساندرا پیچای مدیرعامل گوگل در این باره می گوید:

امروزه تولید سیستم های هوش مصنوعی نیاز به متخصصانی دارد که در تمام دنیا تنها چند هزار نفر از آنها وجود دارد، اما ما با توسعه AutoML این محدودیت ها را از پیش رو بر برداشته و امکان استفاده از آنها را برای دیگران فراهم خواهیم کرد.

AutoML به متخصصان اجازه می دهد بجای طراحی AI روی نظارت و افزایش کاربردهای سیستم ها تمرکز کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    نمی دونم چرا نویسنده ها سعی دارن با جزئی بررسی کردن یک مسئله در مورد هوش مصنوعی و بیان نکردن تمام مسائل، اون رو ترسناک جلوه بدن،اگه طرز کار این فرآیند درست توضیح داده شده بود، هیچوقت در کامنت ها شاهد ظهور ترمیناتور و اینها نبودیم.

  • dark season
    dark season | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    داریم کم کم به دنیای ترمینیتور نزدیک میشویم

  • زروان
    زروان | ۲۵ مهر ۱۳۹۶

    کامپیوتری که کامپیوتر میسازه
    سلام ترمیناتور

مطالب پیشنهادی