ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قوانین فرمولاوان تغییر می کنند؛ افزایش دور موتور و کاهش هزینه ساخت

آیا شما از آن دسته از طرفداران فرمولاوان هستید که در چند سال گذشته و با تغییرات عمده درباره موتور و صدای خروجی از آن پست های گوناگونی در شبکه های اجتماعی در اعتراض به ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

آیا شما از آن دسته از طرفداران فرمولاوان هستید که در چند سال گذشته و با تغییرات عمده درباره موتور و صدای خروجی از آن پست های گوناگونی در شبکه های اجتماعی در اعتراض به صدای کمتر ارسال کرده اید؟

در حال حاضر این خبر خوش را به شما بدهیم که فدراسیون جهانی اتوموبیل رانی تصمیم به تغییر در این قوانین گرفته و باید منتظر تغییراتی جدید باشیم.

البته فعلا شادی هایتان را نگه دارید ، چون که تغییرات مربوط به فصل 2021 خواهد بود و با شرایط فعلی باید 3 فصل دیگر را نیز سر کرد.

به نظر می رسد که موتور حتی در تغییرات جدید، همان موتور V6 با حجم 1.6 لیتر باشد و تنها دور موتور افزایش 3000 دور بر دقیقه را تجربه خواهد کرد و از 15000 دور فعلی به 18000 دور بر دقیقه خواهد رسید و این شاید چندان تغییر خاصی در زمینه افزایش صدا به دنبال نداشته باشد، اما احتمالا می تواند به افزایش قدرت کلی پیشرانه و افزایش سرعت و هیجان در پیست های مسابقه منجر شود.

در سال 2021 یکی از تغییرات مهم ژنراتوری خواهد بود که انرژی حرارتی تلف شده از توربوشارژر ها را به صورت انرژی الکتریکی تبدیل می کند و این در کنار سیستم KERS که انرژی حرارتی ترمز ها را به انرژی الکتریکی تبدیل و ذخیره می کند، باعث می شود که راننده چند دوری اضافه تر انرژی کافی برای تزریق به چرخ ها را در حین سبقت گیری استفاده کند.

سایر تغییرات احتمالی را می توانید در ادامه بخوانید.

  • پارامتر های جدید طراحی داخلی موتور برای محدود کردن هزینه های توسعه
  • توربو تکی با محدودیت ابعاد و محدودیت های وزنی
  • ذخیره استاندارد انرژی و کنترل های الکترونیک
  • طراحی بیرونی با سطح جدیدی برای هماهنگی بهتر موتور ، شاسی و سیستم انتقال قدرت
  • مقررات جدید برای سوخت و میزان استفاده از آن

تصمیمات نهایی قرار است تا پایان این فصل به رسانه ها و عموم طرفداران اعلام شود، اما زودتر از فصل 2018 اطلاعات در اختیار تیم ها قرار نخواهد گرفت.

با این حال طبق اخبار منتشر شده، مدیر تیم فراری از تغییرات احتمالی رضایت چندانی ندارد و در صورت نرسیدن به خواسته هایش تهدید به خارج کردن تیم مطبوع خود از فرمول یک کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad
    mehrdad | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    Mgu-h که حذف میشه kers هم که برمیگرده فقط این drs رو هم حذف کنن خوب میشه . خیلی سبقت گیری رو راحت کرده

مطالب پیشنهادی