دقایقی پیش شرکت الیمپوس دوربین تازه ای به نام PEN E-PL9 را معرفی کرد تا عضو جدیدی را به خانواده محصولات میکرو چهار سوم های بدون آینه اش اضافه کرده باشد.

این دوربین که به قابلیت فیلم برداری 4K مجهز است و از سیستم لرزشگیر داخلی بهره می برد از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسل پیشینش یعنی مدل E-PL8 ندارد اما دست گرفتنش راحت تر است و دکمه ای برای تغییر مد تصویربرداری دارد.

گجت تازه الیمپوس وجوه مشترک فراوانی با مدل بزرگ تر  OM-D E-M10 Mark III دارد، از جمله آنکه به همان حسگر ۱۶ مگاپیکسلی، پردازنده TruePic VIII  و سیستم فوکوس خودکار ۱۲۱ نقطه با قابلیت تشخیص کنتراست (و چهره و چشم) مجهز شده است اما به جای لرزشگیر پنج محوره از نوع سه محوره بهره می گیرد.

الیمپوس با علم بر اینکه قابلیت فیلم برداری 4K حالا حتی به موبایل های میان رده هم آمده، محصول تازه اش را به این امکان با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه مجهز کرده است.

در اینجا لازم است اشاره کنیم که محصول تازه این شرکت تا حدود زیادی برای تازه کارها و کاربران رسانه طراحی شده و به همین خاطر برای سهولت اشتراک گذاری محتوا، پشتیبانی از استاندارد ارتباطی بلوتوث هم به این دوربین اضافه شده است.

با در نظر داشتن طیف مخاطبان هدف این گجت یک منوی ساده همراه با نمایشگر تاچ نیز برایش در نظر گرفته شده و برخی تنظیمات پیش فرض نیز در آن گنجانده شده تا کاربران مبتدی برای کار با دوربین به مشکلی بر نخورند. به منظور ساده سازی فرایند گرفتن سلفی نیز قابلیت چرخش نمایشگر به بیرون و پایین به آن اضافه شده است.

این دوربین به همراه کیت ۱۴-۴۲ میلی متری اش قرار است که حداکثر تا یک ماه دیگر با قیمت ۶۹۹ یورو به بازارهای اروپا و آسیا عرضه شود.