ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپرا
نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه جدید مرورگر اپرا ۳۸ درصد از فایرفاکس کوانتوم سریع تر است

بعد از گذراندن دوره تست بتا، نسخه ۵۱ مرورگر اپرا بالاخره از حالت آزمایشی خارج و به عنوان یک آپدیت رسمی برای عموم کاربران منتشر شد. نسخه جدید اپرا که بر مبنای کرومیوم ۶۴ برنامه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

بعد از گذراندن دوره تست بتا، نسخه ۵۱ مرورگر اپرا بالاخره از حالت آزمایشی خارج و به عنوان یک آپدیت رسمی برای عموم کاربران منتشر شد. نسخه جدید اپرا که بر مبنای کرومیوم ۶۴ برنامه نویسی شده نه تنها سرعت بیشتری در مرور وب دارد بلکه تغییراتی را در اسکرول کردن صفحات اینترنتی و بوکمارک ها هم برای کاربران به ارمغان آورده است.

اپرای جدید در ویندوز حالا توسط Clang کامپایل می شود که همین موضوع توانسته نتایج فوق العاده ای را برای این مرورگر در تست بنچمارک Speedometer 2.0 به همراه داشته باشد.

در تستی که با این مرورگر روی یک لپ تاپ اچ پی اسپکتر دارای ویندوز ۱۰ انجام شد، اپرا ۵۱ به میزان ۳۸ درصد عملکرد بهتری از مرورگر رقیب خود یعنی فایرفاکس ۵۸ به نمایش گذاشت که آمار بسیار خوبی به حساب می آید.

اما در کنار سرعت بیشتر، نسخه ۵۱ اپرا قابلیت های جدیدی را هم برای کاربران به ارمغان آورده که یکی از مهم ترین آن ها کلیک روی تب ها برای بازگشت به بالای صفحه اینترنتی است. اگر یک بار دیگر هم روی هر تب کلیک کنید، دوباره از بالای صفحه به همان جایی منتقل می شوید که قبلا بوده اید.

قابلیت بعدی هم مربوط به بخش بوکمارک هاست. گزینه import و export بوکمارک که در نسخه های قبلی اپرا حذف شده بود، در نسخه ۵۱ مجددا بازگشته تا بتوانید مدیریت بهتری از بوکمارک هایتان در دیوایس های مختلف داشته باشید.

همچنین از دیگر امکانات اپرای ۵۱ نیز می توان به پین (سنجاق کردن) تب ها، دکمه back to tab برای ویدیوها و راهی آسان تر برای ری استور و بکاپ گرفتن از مرورگر اشاره کرد. نسخه ۵۱ اپرا را می توانید همین حالا برای ویندوز، مک او اس و لینوکس دانلود نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶

    از وقتی که موتور خودشو به موتور گوگل یکی کرده واقعا مرورگر استانداردی شده و کار باهاش لذت بخشه

  • S∆M
    S∆M | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    از سال ۲۰۰۶ تا الان دارم از اپرا استفاده می کنم به عنوان مرور گر پیش فرض و می تونم بگم از همه مرورگرها سر تر هست بااینکه کروم هم در کنارش استفاده می کنم .

  • میثم
    میثم | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    متاسفانه سایت رسمی اپرا که به جرات می تونم بگم بهترین مرورگر حال حاضر پلتفرم PC هست هم در ایران فیلتر شده
    علاوه بر قابلیت هایی که در متن گفته شده اپرا مسدود کننده تبلیغات و مسدود کننده ماینینگ بدون اجازه پول مجازی رو به صورت داخلی و بدون نیاز به افزونه داره
    همچنین قابلیت ذخیره انرژی برای لبتاب ها رو داره که به میزان قابل توجهی مصرف مرورگر رو کاهش میده و کمک میکنه مدت زمان بیشتری لبتاب روشن بمونه
    خیلی امکانات مخفی دیگه ای داره که لو نمیدم که یه وقت خدای نکرده جلوشو نگیرند
    ولی حتما امتحان کنید
    قویترین و بهترین مرورگر حال حاضر جهان در PC همین اپراس

  • Ashkan_halabi
    Ashkan_halabi | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶

    لینکی که قرار دادین فیتلره

مطالب پیشنهادی