ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

mercedes-benz-and-bosch-to-roll-out-autonomous-taxis-in-a-few-months-123294_1 (1)
خودرو

مرسدس بنز و بوش برای توسعه تاکسی های خودران همکاری می کنند

مرسدس بنز یکی از شرکت هایی است که به طور کاملا جدی در حال کار بر روی فناوری خودران است. اگر چه این خودروساز با سابقه گام های بزرگی را در راستای این فناوری برداشته، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

مرسدس بنز یکی از شرکت هایی است که به طور کاملا جدی در حال کار بر روی فناوری خودران است. اگر چه این خودروساز با سابقه گام های بزرگی را در راستای این فناوری برداشته، اما برخلاف برخی رقبا و طبق عادت دیرینه خود پر هیاهو ظاهر نشده و ظاهرا قصد ندارد تا زمان دستیابی به یک نتیجه کاملا قابل اعتماد و دقیق جزئیاتی در این باره منتشر کند. طبق شنیده ها در زمان کنونی پرچمدار اشتوتگارتی ها یعنی S کلاس به احتمال بسیار توانایی هدایت خودکار سطح 3 را دارد.

self-driving S-Class

کمپانی بوش یکی دیگر از شرکت های آلمانی است که جزو تامین کنندگان بزرگ قطعات در صنعت خودرو محسوب می شود. این کمپانی نیز در زمینه فناوری خودران بسیار پر تلاش بوده و به تولید سیستم ها و قطعات مورد نیاز این فناوری رو آورده است.

اخیرا مدیر عامل بوش یعنی آقای ولکمار دنر (Volkmar Denner) در مصاحبه با سایت Engadget از همکاری با مرسدس بنز برای توسعه تاکسی های بدون راننده خبر داده است.

Bosch

هر چند در این مصاحبه آقای دنر به جزئیاتی از قبیل چارچوب زمانی، تعداد تاکسی ها یا مکان تست و آزمایش اشاره ای نکرده، اما به هر حال همکاری بوش و مرسدس بنز نشان می دهد که این دو شرکت خواهان بقا در یک بازار به شدت متغیر هستند.

تاکسی های خودران مرسدس و بوش، برخلاف نمونه های مشابه بطور ویژه و با هدف جابجایی مسافرین به بهترین شکل ممکن توسعه خواهند یافت. با توجه به این موضوع تاکسی های مذکور ظاهری بسیار متفاوت و متمایز خواهند داشت.

F 015 Luxury in Motion

انتظار می رود تاکسی جدید مرسدس و بوش چیزی شبیه به کانسپت F015 Luxury in Motion که سه سال پیش در نمایشگاه CES رونمایی شد، باشد. این اتومبیل مفهومی آینده نگرانه بدنه ای تخم مرغی شکل داشته و به انبوهی از امکانات و قابلیت های ارتباطی پیشرفته مجهز بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی