ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چاپ سه بعدی، روش پورشه برای تامین قطعات مدل کلاسیک 959

پورشه با روش پیشرفته چاپ سه بعدی می تواند قطعات خودروهای پورشه های 964 و 356 را نیز تولید کند. میلیونر ها حالا می توانند با خیال راحتتری خودرو های ارزشمند پورشه  کلاسیک خود مثل ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

پورشه با روش پیشرفته چاپ سه بعدی می تواند قطعات خودروهای پورشه های 964 و 356 را نیز تولید کند.

میلیونر ها حالا می توانند با خیال راحتتری خودرو های ارزشمند پورشه  کلاسیک خود مثل 959 و 911 را در روزهای تعطیل برانند چون تکنولوژی چاپ سه بعدی به پورشه این امکان را داده تا بعضی قطعات نایاب این خودرو ها را دوباره تولید کند.

قطعات قابل پرینت شامل آیینه وسط برای 911، واشر درب باک بنزین و تنظیم کننده  کلاچ پورشه 959 و بعضی قطعات برای پورشه 964 و پورشه 356 است.

قطعاتی که چاپ می شوند شامل مواردی هستند که معمولا هیچوقت تعویض نمی شوند بنابراین بخش کلاسیک پورشه مقدار بسیار کمی از این قطعات را در انبار موجود دارد.

در چاپ سه بعدی می توان هر قطعه را با توجه به ویژگی های خاص آن تولید کرد بنابراین برای اینگونه چاپ سفارش های کم تعداد حتی یک عدد نیز به صرفه و منطقی می باشد. بر اساس گفته سازنده، این قطعات دقیقا با مشخصات قطعه اصلی تولید می شوند و از همان استاندارد ها برخوردارند.

هرکدام از قطعات نیاز به متد خاصی از چاپ سه بعدی سه بعدی داشته و مراحل سلسه مراتبی تولید آن ها بسیار پیشرفته است. به طور مثال تنظیم کننده  کلاچ 959 نیاز به سپری کردن مراحلی دارد که طی آن ها با کمک کنترلگر های رایانه ای کمتر از یک دهم میلیمتر، پودر استیل روی قسمتی از محصول ریخته شده و سپس بوسیله  لیزر آن لایه بر روی بخش سخت محصول ذوب شده و چسبیده می شود.

در همان حال یک لیزر دیگر قطعات سخت پلاستیکی را تا دمای قبل از ذوب شدن داغ کرده و سپس یک لیزر دیگر آن قطعات را بهم می چسباند.

به غیر از این قطعات پورشه در حال آزمایش 20 قطعه  دیگر است تا ببیند کدام یک از آنها برای چاپ سه بعدی و تولید دوباره مناسب است.

پورشه تنها کمپانی از گروه فولکس واگن نیست که از روش چاپ سه بعدی برای تولید قطعات خود بهره می برد. بوگاتی در حال ساخت کالیپر ترمزی از جنس تیتانیوم با روش چاپ سه بعدی است که به جای قطعه ای که در حال حاضر روی بوگاتی شیرون نصب شده  استفاده شود.

قطعه فعلی 4.9 کیلوگرم وزن داشته که در صورت تعویض با قطعه ای که به روش چاپ سه بعدی تولید شده، وزن آن تنها 2.9 کیلوگرم خواهد بود و  صد البته که همان قابلیت ها و مشخصات قطعه قبلی در قطعه چاپ سه بعدی نیز باید به چشم بخورد. قدم بعدی آزمایش ساخت قطعاتی است که بتوان با این روش تولید کرد و استقامت لازم برای جاده را بر روی این خودروها داشته باشد.

پیش از این نیز کمپانی مینی در راستای تنظیم و شخصی سازی هرچه بیشتر خودروهای تولیدی خود، تعدادی از قطعات و اجزاء قابل تنظیم خودروها را با توجه به میل و خواسته خریداران و با کمک پرینتر سه بعدی تولید می کرد.

این تولید کننده امکان شخصی سازی و درج کلمات و حروف مختلف را برای قطعاتی مثل تریم های داخلی درب ها، ال ای دی های موجود در رکاب درب ها و دُر پروژکتورهای خودروهای خاصی فراهم کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۱۱ اسفند ۱۳۹۶

    واقعا جالب بود . آینده ای میاد که لوازم فروش های خودرو مجهز به پرینتر های سه بعدی مخصوص میشند و سفارشمون را همون جا میسازند

مطالب پیشنهادی