ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله باج افزار واناکرای WannaCry به بوئینگ Boeing
تکنولوژی

حمله باج افزار WannaCry به یکی از تاسیسات تولید شرکت بوئینگ

گرچه حملات باج افزار مشهور WannaCry تا حدود زیادی مهار شده، اما هنوز هم گه گاه شاهد این قبیل حملات سایبری هستیم. در جدیدترین مورد، یکی از تاسیسات تولید کمپانی بزرگ بوئینگ واقع در ایالت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

گرچه حملات باج افزار مشهور WannaCry تا حدود زیادی مهار شده، اما هنوز هم گه گاه شاهد این قبیل حملات سایبری هستیم. در جدیدترین مورد، یکی از تاسیسات تولید کمپانی بزرگ بوئینگ واقع در ایالت کارولینای شمالی در روز چهارشنبه طعمه باج افزار مورد بحث شده است.

این حادثه مقامات کمپانی آمریکایی را به شدت نگران کرده است. چون علاوه بر توقف کار سایت مذکور، این نگرانی وجود دارد که با توجه به آلودگی نرم افزارهای خط تولید امکان آلوده شدن ابزارهای مرتبط با تست های عملیاتی هواپیماها نیز وجود دارد. این می تواند در نهایت منجر به گسترس ویروس مذکور به نرم افزارهای هوایی نیز بشود.

حمله باج افزار واناکرای WannaCry به بوئینگ Boeing

به لطف نقص های امنیتی در سیستم عامل ویندوز، باج افزار واناکرای در سال گذشته تعداد قابلت توجهی از کمپانی ها، کسب و کارها و حتی رایانه کاربران عادی را مورد حمله قرار داد و اطلاعات آنها را در ازای دریافت مبلغی غیر قابل دسترسی کرده بود.

واناکرای (که ترامپ آن را کار هکرهای کره شمالی می داند) در اولین موج حمله خود فعالیت بسیاری از مراکز حساس چون بیمارستان ها، مراکز پستی و چند نیروگاه را در حدود ۱۵۰ کشور دنیا مختل ساخته بود.

چندی پیش مایکروسافت چند وصله امنیتی برای پوشش حفره هایی که WannaCry از آنها برای نفوذ استفاده می کند را عرضه کرده بود، اما به نظر می رسد این به روز رسانی ها چندان هم موثر نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۹ فروردین ۱۳۹۷

    در مورد پاراگراف آخر شاید هنه وصله هارو نصب نکرده باشن

مطالب پیشنهادی