ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک اطلاعات کاربران یاهو

جریمه 35 میلیون دلاری یاهو به اتهام پنهان‌کاری

«کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» هلدینگ «آلتابا» که مالک یاهو به شمار می رود را به اتهام گمراه کردن سرمایه گذاران در رابطه با ماجرای هک این کمپانی 35 میلیون دلار جریمه کرد. حملات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

«کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» هلدینگ «آلتابا» که مالک یاهو به شمار می رود را به اتهام گمراه کردن سرمایه گذاران در رابطه با ماجرای هک این کمپانی 35 میلیون دلار جریمه کرد.

حملات سایبری مذکور در سال 2014 روی داد که طی آن اطلاعات بیش از 500 میلیون کاربر یاهو در اختیار هکرها قرار گرفت.

بر این اساس تیم امنیتی یاهو از حملات هکرهای روس و به سرقت رفتن نام های کاربری، آدرس های ایمیل و اطلاعات کلیدی دیگر کاملا اطلاع داشته اما مسئولان تلاش چندانی برای در جریان گذاشتن سرمایه گذاران صورت نداده اند.یاهو

این حمله سایبری پس از مدت در پی خرید ورایزن توسط یاهو افشا شد. «استیون پیکین»، از مدیران بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می گوید:

قبلا هشدار داده بودیم که واکنش غیرمسئولانه یک کمپانی نسبت به افشای حملات سایبری، ممکن است آنها را در معرض احکام قضایی قرار دهد و ماجرای یاهو یکی از این موارد است.

«جینا چوی»، مدیر اداره منطقه ای کمیسیون مذکور اضافه می کند:

ناتوانی یاهو در ارزیابی وظایفش نسبت به اعلام این حمله سایبری باعث شده سرمایه گذاران این کمپانی از چنین رویداد مهمی بی خبر بمانند.

دو سال قبل یک هکر کانادایی به نام «کریم باراتف» در رابطه با این حمله سایبری و هک 80 میلیون حساب کاربری از جمله اکانت های گوگل دستگیر شد. وزارت دادگستری آمریکا علاوه بر باراتف دو افسر سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) را نیز به دست داشتن در هک 500 میلیون حساب کاربری متهم کرده بود.

اتهام این دو افسر که «ایگور ساشچین» و «دمیتری داکوچائف» نام دارند، اجیر کردن و هدایت هکرهای دیگر برای نفوذ به یاهو و همکاری با یکی از مجرمین سایبری به نام «الکسی بلان» است که تحت تعقیب دفتر بازرسی فدرال آمریکا قرار دارد.

علاوه بر این یاهو سال گذشته از سرقت داده های تمام سه میلیارد کاربر خود در حمله سایبری دیگری در سال 2013 خبر داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی