ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری 5g واحد موبایل سونی
تکنولوژی

آیا فناوری 5G واحد موبایل های هوشمند سونی را نجات خواهد داد؟

اوایل هفته بود که سونی به دنبال ادامه تیره روزی هایش در حوزه موبایل های هوشمند اعلام کرد که نیروها و منابع این واحد را کاهش خواهد داد تا بتواند دوباره به محدوده سوددهی وارد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اوایل هفته بود که سونی به دنبال ادامه تیره روزی هایش در حوزه موبایل های هوشمند اعلام کرد که نیروها و منابع این واحد را کاهش خواهد داد تا بتواند دوباره به محدوده سوددهی وارد شود.
شاید هواداران این برند از شنیدن خبر مذکور ناراحت شده باشند، اما واقعیت آن است که با در نظر گرفتن اوضاع فعلی سونی، شنیدن خبر باقی ماندن کمپانی مذکور در جریان رقابت خود یک نکته مثبت است.
بر اساس گزارش های منتشر شده برند ژاپنی در سال گذشته میلادی تنها موفق به عرضه چیزی در حدود ۱۳.۵ میلیون دستگاه اکسپریا به بازار شده است که این ۵۰۰ هزار دستگاه کمتر از پیش بینی های بدبینانه قبلی است. این بدترین عملکرد سونی در عرصه فروش موبایل ها در تاریخ شرکت بوده و تقریباً هیچ نشانه ای هم از بهبود اوضاع در آینده نزدیک به چشم نمی خورد.
پیش بینی خود سونی از عملکردش در سال مالی ۲۰۱۸ فروش چیزی در حدود ۱۰ میلیون دستگاه است که افتی ۴ میلیونی را منجر خواهد شد. پس چه چیزی مدیران برند ژاپنی را بر آن داشته که به جای خروج از بازار اقدام به کوچک سازی واحد توسعه موبایل های هوشمند خود نمایند؟

فناوری 5g واحد موبایل سونی
آن که طور که به نظر می رسد مقامات کمپانی امید خود را به فراگیر شدن فناوری 5G و سرمایه گذاری های هنگفتی که برای بومی سازی نرم افزار و سخت افزارهای مورد نیاز صرف کرده بسته اند. آنها امیدوارند در آن زمان و به لطف همین هزینه ها بتوانند محصولاتی را با قیمت تمام شده پایین تر و همخوانی بهینه تر با نسل جدید شبکه های موبایلی روانه بازار سازند.
نفر اول سونی «هیروکی توتوکی» در این باره می گوید:
«تکنولوژی 5G با سرعت بالا و تاخیر اتصال بسیار کم پتانسیل بسیار بزرگی را در اختیار ما قرار می دهد، چرا که می تواند تمام ابزارهای قابل حمل را با سرعت و پایداری بالا به فضای ابری متصل سازد. با ادامه توسعه فناوری مذکور در بخش موبایل سونی ما می توانیم از مزایای بیشمار آن در سایر بخش های کمپانی نیز بهره مند شویم.»
از مطالب بالا چنین برداشت می شود که شرکت ژاپنی قصد دارد سال های اندک باقی مانده تا فراگیر شدن فناوری نسل پنجم شبکه های مخابراتی را صبر کرده و با کوچک سازی بخش موبایل و عرضه محصول کمتر در بازار باقی بماند در آن زمان حرکت بعدی و احتمالاً بزرگ خود را برای تصاحب بخش قابل توجهی از بازار آغاز نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • S.O.N.Y
    S.O.N.Y | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اولا اینکه سونی وضعش عالیه و هر سال 2 میلیون 2 میلیون امار فروشش میره بالاتر ! دوما شما یک نگاه به اپل و سامسونگ کن که یک سال در میون ضرر خالص میدن ! اون از ایفون ایکس که ضرر خالص واسه اپل بود تا سود ! اونم از نوت 7 ! سونی هیچوقت گوشی و محصولی نساخته که مشکل دار و زیان اور باشه ! شما نویسنده گرامی هم خواستی سر تیر نشون بدی جیره ماهانه تو بین خودت تعریف و تمجید کن و بد اینو اونو بگو تا عقده هات اونطوری بخوابه نه اینطوری که با اسم و رسم برندی مثل سونی که هرگز نمونش و رقیبی واسش پیدا نمیشه بازی کنی ! خیلیا سن شون به سونی و اختراعاتش (دقت کنید اختراع نه نواوری !) قد نمیده که بخوان اسم این برند رو به دهن شون بیارن !

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دوست عزیز مثلا مقاله نویس باسواد یه جوری میگی تیره روزی انگار تیم حریف و با مربیگری خودت ۱۰ ۰ بردی برو یه کم فهم کلمات و یاد بگیر البته دیجی کلا به غیر سامی و هواوی با همه دنیا مشکل داره همشون کره ایی چینیین

مطالب پیشنهادی