ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

+U12
تکنولوژی

گوشی +U12 اچ تی سی رسما معرفی شد

اگر تصورتان این بوده که بعد از واگذاری واحد پیکسل به گوگل، دیگر شاهد معرفی محصول قابل توجهی از سوی اچ تی سی نخواهیم بود سخت در اشتباهید چراکه این شرکت چندی پیش از پرچمدار ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۱

اگر تصورتان این بوده که بعد از واگذاری واحد پیکسل به گوگل، دیگر شاهد معرفی محصول قابل توجهی از سوی اچ تی سی نخواهیم بود سخت در اشتباهید چراکه این شرکت چندی پیش از پرچمدار جدید خود به نام +U12 رونمایی کرد. با وجود آنکه جای خالی اعضای پیکسل در HTC به شدت احساس می شود اما پرچمدار جدید این شرکت روی کاغذ چیزی از رقبای خود کم ندارد.

+U12 اچ تی سی جانشین نسخه قبلی اش یعنی +U11 است و در ادامه می توانید نگاهی به امکانات کلی آن بیاندازید.

نگاه اجمالی

  • قابلیت تغییر رنگ بدنه و نسبت نمایشگر به بدنه بیشتر از ۸۰ درصد
  • نسخه خاص آبی شفاف که تمام اجزای داخلی درون دستگاه از طریق آن قابل رویت است
  • امکان دو اشاره روی بدنه برای بازگشت به عقب و فشردن بدنه برای گرفتن عکس
  • آرایه دوربین دوگانه هم در بخش جلویی و هم در بخش پشتی دستگاه
  • چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ با سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه ارتباط LTE

طراحی

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید اچ تی سی برای گنجاندن بریدگی نمایشگر در این محصول از خود مقاومت نشان داده و خبری از این ویژگی خسته کننده در میان نیست. با این حال اما +U12 اچ تی سی ۶ اینچی با حداقل حاشیه ممکن طراحی شده و از این لحاظ وان پلاس ۶ را پشت سر گذاشته است. جدای از این مساله +U12 قامتی بیش از اندازه کشیده دارد و ضخامت بدنه و وزن آن نیز در قیاس با رقبایش اندکی بیشتر است.

در بخش پشتی بدنه نیز شاهد حضور حسگر اثرانگشت هستیم که درست در زیر دوربین دوگانه آن جا خوش کرده است. قرارگیری دوربین دوگانه در مرکز پنل پشتی از جمله تصمیمات خوب اچ تی سی در ساخت پرچمدار تازه اش است چراکه دیگر خبری از قرار گرفتن ناخواسته انگشت روی آن (اگر دوربین در کنج جای می گرفت) نخواهد بود.

اچ تی سی از پوشش شیشه ای و آینه ای شکل این موبایل با نام Liquid Surface یا سطح شیشه ای یاد کرده و می توان آن را شکل دیگری از طراحی ابداعی هوآوی دانست که پیشتر روی موبایل های خانواده پی ۲۰ پیاده سازی شده بود و با تغییر موقعیت دستگاه رنگ متفاوتی به بدنه می دهد.

یک نسخه آبی شفاف نیز برای این موبایل در نظر گرفته شده که اجزای داخلی بدنه به خوبی در آن قابل رویت هستند. از دیگر رنگ های در نظر گرفته شده برای این موبایل می توان به مشکی سرامیکی و قرمز آتشین اشاره کرد که هرکدام جلوه خاصی دارند. اچ تی سی اعلام کرده که این موبایل از استاندارد IP68 بهره می برد بدان معنا که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. از آنجایی که در ساخت این گونه موبایل ها از چسب زیادی برای جلوگیری از نفوذ آب به بدنه استفاده می شود انتظار می رود که هزینه تعمیر +U12 اندکی زیاد باشد.

Edge Sense 2

اچ تی سی در این موبایل نسل دوم از تکنولوژی Edge Sense را هم معرفی کرده که به لطف آن لبه های دستگاه نسبت به فشار حساسیت پیدا می کنند و در نتیجه کاربر می تواند صرفا با فشردن بدنه دستگاه آن هم با میزانهای مختلفی از فشار فرامین مشخصی را به آن بدهد.

در نسل جدید این فناوری، موبایل می تواند حدس بزند که شما با کدام دستتان آن را نگه داشته اند و برهمین اساس وضعیت خود را انطابق بدهد. به عنوان مثال می توانید با دو اشاره روی بدنه از دکمه عقب مجازی آن استفاده نمایید یا صرفا با نگه داشتن موبایل مانع از چرخش صفحه شوید (قفل کردن قابلیت اتو روتیت) و با خیال آسوده محتوای دلخواهتان را ببینید.

اچ تی سی سه رکن اساسی را برای Edge Sense 2 در نظر گرفته که عبارتند از فشردن، اشاره و نگه داشتن و اعلام نموده که کاربران می توانند کلیه تعاملاتی که با این موبایل دارند را براساس همین سه رکن برنامه ریزی و تنظیم نمایند. علاوه بر این اشاره شده که اغلب اپ های موجود در گوگل پلی استور نیز با این سه کلیت هماهنگی دارند و از این بابت جای هیچگونه نگرانی نیست.

نمایشگر، توان پردازشی و مموری

پیشتر شایعه شده بود که پرچمدار تازه اچ تی سی از نمایشگر QHD شش اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می گیرد و حالا تمامی این شایعات درست از آب در آمده اند. رنگ های پشتیبانی شونده توسط این نمایشگر اندکی از حد استاندارد فراتر هستند و طبق اعلام شرکت سازنده دارندگان این موبایل می توانند تصاویر DCI-P3 با طیف رنگ وسیع را مشاهده کنند ضمن آنکه قابلیت پخش ویدیوهای HDR10 نیز برای آنها فراهم خواهد بود.

اولین شایعاتی که چندماه پیش در رابطه با این موبایل منتشر شد نشان می داد که +U12 اچ تی سی سرعت دانلودی معادل با ۸۰۹.۵۸ مگابیت بر ثانیه را برای کاربرانش به ارمغان می آورد که البته این رقم بسیار مشابه به سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه ای مودم X20 LTE کوالکام است که چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ موجود در بدنه این موبایل را همراهی می کند. رم این پرچمدار نیز برابر با ۶ گیگابایت اعلام شده که ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می کند. البته اشاره کنیم که یک نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از این دستگاه نیز به بازار عرضه خواهد شد.

دوربین

شرکت اچ تی سی از همان روزهای نخست و با عرضه موبایل M8 وارد عرصه ساخت دستگاه هایی با لنزهای چندگانه شد و با معرفی دوربین های جلویی و اصلی دوگانه تلاشش را به انتها رساند. +U12 از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با پسکل های ۱.۴ میکرونی بهره می برد که البته یک لنز تله فوتو ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی ۲ برابری آن را همراهی می کند. در بخش جلویی بدنه نیز دو دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی به چشم می خورند که برای گرفتن پرتره های بهتر و همچنین قابلیت تشخیص چهره دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها به لنز واید مجهز شده و فلش یکپارچه سازی شده با نمایشگر کیفیت تصاویر آن را به بالاترین حد ممکن خواهند رساند. +U12 اچ تی سی همچنین همراه با استیکرهای واقعیت افزوده و تکنولوژی HDR Boost به بازار ارائه خواهد شد.

صدا

+U12 در کنار اسپیکرهای استریو BoomSound  بهینه شده با ووفر و توییتر جداگانه از قابلیت های صوتی دیگری بهره می برد که از این میان می توان به چهار میکروفون برای حذف نویز و صدای محیط حین ضبط اشاره کرد که برای کارایی بهتر در اطراف بدنه پراکنده شده اند.

این میکروفون ها به لطف Sonic Zoom امکان تمرکز روی یک منبع صوتی خاص و ضبط صدای شفاف تر را فراهم می آورد. Audio Boost هم ضبط صدای سه بعدی را بهبود بخشیده که در کنار قابلیت های دیگر تجربه صوتی منحصر به فردی را برای کاربر به ارمغان می آورد.

باتری

شاید باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی چشمگیر به نظر نرسد اما رابط کاربری HTC Sense حتی پیش از معرفی قابلیت مدیریت فرایندهای پس زمینه توسط گوگل، این سیستم را در اختیار کاربران قرار داده بود که در بهبود عملکرد باتری مصرف تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر این به لطف فناوری شارژ سریع زمان لازم برای تغذیه باتری تا حد زیادی کاهش می یابد.

با این حال نمایشگر با رزولوشن WQHD بدین معنی است که مصرف باتری نسبت به پنل های با رزولوشن 1080p حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت چرا که اجزاء گرافیکی باید بیش از یک میلیون پیکسل بیشتر را مدیریت کنند، بنابراین باتری بیش از یک روز دوام نخواهد آورد.

قیمت و تاریخ عرضه

پیش فروش +U12 از طریق سایت های آمازون و htc از همین امروز شروع شده و نسخه ۶۴ گیگابایتی آن با قیمت ۷۹۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۸۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

رنگ های در نظر گرفته شده برای پرچمدار جدید کمپانی تایوانی نیز شامل آبی و مشکی است.

جدول مشخصات

این مطلب با تلاش مریم موسوی و یونس مرادی تهیه شده است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ¦ Reza ¦
    ¦ Reza ¦ | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    همه امکانات سخت افزاری استاندارد یک پرچمدار رو داره از نظر طراحی هم که بی‌نظیر ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی