ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی اولین سیستم یکپارچه پرداخت اینترنتی برای هنرمندان خیابانی در لندن

این روزها تقریباً می‌توان هزینه‌ی همه چیز را به صورت اینترنتی پرداخت کرد و در بسیاری از شهرهای اروپا، سیستم پرداخت اینترنتی با موبایل‌ها و کارت‌های بدون تماس (Contactless Cards) چنان رونق پیدا کرده که کم ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

این روزها تقریباً می‌توان هزینه‌ی همه چیز را به صورت اینترنتی پرداخت کرد و در بسیاری از شهرهای اروپا، سیستم پرداخت اینترنتی با موبایل‌ها و کارت‌های بدون تماس (Contactless Cards) چنان رونق پیدا کرده که کم کم پول نقد فراموش شده است.

این مسئله به ضرر نوازندگان و هنرمندان خیابانی تمام شده چرا که هر چقدر هم آنها بتوانند عابرین و تماشاگران را تحت تاثیر قرار دهند، بازهم نخواهند توانست پولی به جیب بزنند چرا که دیگر پول نقدی در جیب عابرین نیست و آنها نمی توانند پولی به نوازندگان بدهند. حال شهر لندن یک راه حل مناسب برای این مسئله پیدا کرده و به تازگی تعدادی ترمینال پرداخت بدون تماس یا Contactless Payment را به صورت آزمایشی در اختیار هنرمندان خیابانی قرار داده است.

این پروژه که هفته‌ی گذشته توسط شهردار لندن یعنی Sadiq Khan کلید خورد، حاصل همکاری شرکت مالی سوئدی iZettle با Busk In London (ارگان حمایت کننده از هنرمندان خیابانی لندن) بوده است. البته باید گفت که در همین ماه شرکت مالی پی‌پل موفق شده که با پرداخت ۲.۲ میلیارد دلار iZettle را خریداری کند.

بر اساس این پروژه، به صورت آزمایشی، تعداد از نوازندگان خیابانی انتخاب شدند تا برای چند هفته از سیستم پرداخت بدون تماس منحصر به فرد iZettle استفاده کرده و پول جمع آوری کنند. شهردار شهر لندن مدعی شد که در صورت اثبات کارآمدی این سیستم‌ها، به هنرمندان خیابانی ۳۲ بخش لندن چنین ترمینال‌هایی تعلق خواهد گرفت.

دریافت کننده‌ی مخصوص iZettle به یک تلفن هوشمند یا تبلت وصل می‌شود و اجراگر می‌تواند هزینه‌ی‌ به خصوصی برای آن تعیین کند تا عابرین بتوانند با استفاده از کارت‌های بدون تماس، موبایل هوشمند یا حتی ساعت‌های هوشمندشان، به اجراگر مذکور انعام بدهند.

با اینکه هم اکنون تعداد کمی از هنرمندان خیابانی، روش‌ها و سیستم‌های به خصوصی برای پرداخت اینترنتی فراهم کرده‌اند و در کشور چین نیز می‌توان با استفاده از کد QR به نیازمندان و هنرمندان خیابانی پول داد اما لندن اولین شهری است که از یک سیستم جامع و تحت حمایت شهرداری برای این مسئله بهره می‌برد.

 

تماشا کنید: پرواز آزمایشی پهپاد مسافربر در آسمان لندن از بهار امسال

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • میلاد
    میلاد | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    چقدر برای هنر و هنرمند ارزش قائلن...

    • OLD
      OLD | ۸ خرداد ۱۳۹۷

      مسئولین کشور ما هم برای هنر ارزش قائلن.. اما فقط هنر نوحه و عزا و تواشیح و تو سر زنی...
      بعد چهل سال ما هنو درگیر اینیم که آیا ساز های موسیقی در تلوزیون نمایش داده بشه یا نشه که مبادا قلب مبارک مقام عظما بدرد بیاد

مطالب پیشنهادی