ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2016 Dodge Viper

بازگشت افعی؛ احتمال تولید مجدد مدل افسانه ای دوج وایپر توسط کرایسلر

چندی پیش بود که اعلام شد دوج وایپر از خط تولید خارج شده و این خودروی نام آشنای امریکایی دیگر تولید نخواهد شد. به این ترتیب نسل حاضر وایپر که نسل پنجم آن نیز محسوب ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

چندی پیش بود که اعلام شد دوج وایپر از خط تولید خارج شده و این خودروی نام آشنای امریکایی دیگر تولید نخواهد شد. به این ترتیب نسل حاضر وایپر که نسل پنجم آن نیز محسوب می شود اخرین نسل از این خودرو بوده و دیگر طرفداران آن نیز نمی توانستند شاهد حضور این خودرو در پیست های مسابقات باشند.
اما هنوز یک سال از اعلام خبر رسمی توقف تولید این خودرو نگذشته است که شایعاتی مبنی بر تولید مجدد نسل جدید از آن تا سال 2020 تا 2021 به گوش می رسد.
اگرچه هنوز اطلاعات رسمی در مورد تولید وایپر جدید در دسترس نیست اما شنیده ها حاکی از آن است که موتور 10 سیلندر قبلی در این نسل با یک موتور 8 سیلندر قوی تر جایگزین خواهد شد.

2016 Dodge Viper
2016 Dodge Viper

اگر شایعات شنیده شده درست باشد این دومین باری است که دوج وایپر با طراحی مجدد و قدرت بیشتر باز می گردد. سال 2012 نیز این خودرو مورد بررسی قرار گرفته و طراحی و تولید آن مجددا صورت پذیرفته است. وایپر تازه طراحی شده در سال 2012 نسبت به مدل قبلی خود تفاوت های بسیاری داشت بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که وایپر جدید نسبت به نسل فعلی این خودرو تغییرات زیادی را تجربه کند.
بر اساس گزارش مجله خودروئی CarAndDrive به احتمال زیاد این خودرو از یک موتور تنفس طبیعی 8 سیلندر خطی که از جنس آلومینیومی می باشد استفاده خواهد کرد. موتور خودرو در نسل ششم وایپر نیز درست مشابه با تمامی نسل های قبلی در قسمت جلوئی و عقب تر از اکسل جلو قرار خواهد گرفت.

2016 Dodge Viper
2016 Dodge Viper

گفته می شود که قدرت خروجی موتور چیزی در حدود 550 اسب بخار بوده که با توجه به این شایعات و با در نظر گرفتن بازه قدرت موتورهای در دسترس دوج احتمال استفاده از موتور 707 اسب بخاری دوج هلکت نیز وجود دارد. موتور 8 سیلندر یاد شده احتمالا با یک شاسی پیشرفته‌ی فضایی و سبک جفت بوده و گفته می شود که از آلومینیوم و فیبر کربن نیز به صورت گسترده ای در بدنه آن استفاده خواهد شد که با توجه به این شرایط انتظار می رود که علاوه بر تولید قدرت بیشتر از وزن کمتری نیز برخوردار باشد.
همچنین بر اساس گزارشات منتشر شده در این مجله خودروئی وایپر جدید برخلاف مدل های قبلی در کلاس کانورتیبل نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. البته شایعاتی نیز وجود دارد که بیان می کند در ابتدا مدل کانورتیبل این خودرو با همان طراحی کلاسیک قدیمی راهی بازار شده و پس از چند سال مدل کوپه آن نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی عده ای معتقد اند در نمایشگاه خودروی دیترویت در امریکای شمالی در سال آینده یعنی درست سی سال پس از معرفی نخسین کانسپت مربوط دوج وایپر، نسل ششم این خودرو معرفی شده و تا سال 2020 یا 2021 نیز در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

2016 Dodge Viper
2016 Dodge Viper

با توجه به اینکه احتمال می رود موتور این خودرو از دیگر خط های تولید گروه فیات کرایسلر قرض گرفته شود بنابراین قیمت پایه 100 هزار دلاری برای دوج وایپر نسل ششم دور از انتظار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    يعني اينجور ماشيناي افسانه اي رو توقف توليد ميكنن

    ولي ما اينجا دست از سر پرايد و خانواده 405 بر نميداريم

مطالب پیشنهادی