ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نورونتا
تکنولوژی

نورونتا اولین شبکه اختصاصی غیراشتراکی ایران با ۳۰ هزار لینک فعال رونمایی شد

همایش رونمایی از ۳۰ هزار لینک فعال و آشنایی با مزیت‌ها و کاربردهای اولین شبکه اختصاصی غیراشتراکی نورونتا برای انتقال دیتا روز سه‌شنبه ۱۲ تیر با حضور جمعی از مدیران فناوری اطلاعات کشور برگزار شد. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۵۵

همایش رونمایی از ۳۰ هزار لینک فعال و آشنایی با مزیت‌ها و کاربردهای اولین شبکه اختصاصی غیراشتراکی نورونتا برای انتقال دیتا روز سه‌شنبه ۱۲ تیر با حضور جمعی از مدیران فناوری اطلاعات کشور برگزار شد. این همایش به صورت مشترک توسط شرکت مخابرات ایران و شرکت ژرف‌نگر (موسسان این شبکه) با هدف معرفی شبکه ارتباط بین سازمانی نورونتا برگزار شد. در این مراسم جمعی از مدیران شرکت مخابرات ایران و شرکت خدمات انفورماتیک ایران به عنوان تامین کننده بستر ارتباط شبکه‌ای بین بانکی کشور، شتاب، مزیت‌ها و قابلیت‌های شبکه نورونتا را برای مدیران فناوری اطلاعات سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی تشریح کردند.

نورونتا

«نورونتا» اولین شبکه اختصاصی غیراشتراکی دیتای بین‌ سازمانی است که ساختاری مجزا از شبکه‌های عمومی IP و اینترنت دارد. این شبکه در حال حاضر با بیش از ۳۰ هزار لینک فعال در سراسر کشور پهنای باند کاملا اختصاصی در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌ها قرار داده  تا در یک بستر امن و مطمئن و پایدار اطلاعات را بین شعب خود منتقل کنند.

در این همایش،«سید علی ملک جعفریان» مدیر مخابرات منطقه تهران در مورد خدمات این شرکت در حوزه دیتا گفت :

«شرکت مخابرات منطقه تهران در دو حوزه دیتای خانگی و تجاری خدمات خود را ارائه می‌دهد. این خدمات در حوزه تجاری در قالب شبکه دیتای لایه سه و لایه دو در حال ارائه است.شبکه لایه دو به دلیل اهمیت حفظ اطلاعات، مورد استفاده سازمان‌های خاص مثل بانک‌ها است. در این بخش از سال‌های گذشته شرکت ژرف‌نگر با در اختیار داشتن تجهیزات مورد نیاز خدمات قابل توجه‌ای را ارائه کرده است.»

به گفته ملک جعفریان، در شبکه نورونتا سطح کیفی خدمات (SLA: Service Level Agreement) در چهار سطح برنزی، نقره‌ای، طلایی و الماس ارائه می‌شود. که همه این سطوح در ۳۱ استان و حدود ۹۰۰ شهر و بیش از ۱۶۰۰ مرکز مخابراتی سراسر کشور قابل عرضه است.

نورونتا

«حمید یزدانی»، مدیرعامل شرکت ژرف‌نگر نیز باور دارد که شبکه دیتای بین سازمانی نورونتا در حال حاضر تنها شبکه موجود در کشور است که می‌تواند به مشترکین خود تضمین کیفیت (SLA) بدهد. این شبکه دارای ماهیت TDM Base بوده و به همین دلیل در تمامی زمان‌ها ضریب دسترسی بالای ۹۹٪ را دارد:

«از سوی دیگر شبکه نورونتا علاوه بر استفاده از استانداردهای TDM و SDH و Circuit Switch می‌تواند از تکنولوژی شبکه‌های L2/L3 نیز بهره برده و در بستر کاملا اختصاصی سرویس L3 را هم ارائه کند. در این شبکه‌ها سرویس صرفاً به صورت سیگنال‌های سنکرون (همزمان) بین دو نقطه برقرار می‌شود به همین دلیل ضریب نفوذ روی این ارتباطات نزدیک به صفر است و با هرگونه دست‌ کاری و اقدام به ورود، ارتباط قطع می‌شود.»

نورونتا

یزدانی با اشاره به برنامه‌های توسعه شبکه نورونتا از فعال شدن ۷۰ هزار پورت در طی دو سال آینده خبر داد وبا مقایسه دو شبکه نورونتا و SDH نداشتن محدودیت سرعت، ارائه خدمات متنوع‌تر و پیشرفته‌تر و هوشمندی بیشتر را به عنوان مزیت‌های اصلی نورونتا عنوان کرد.نورونتا برای سرویس‌دهی به مشترکان تجاری، مالی و حاکمیتی طراحی و به‌ صورت کاملاً مجزا از سایر شبکه‌های شرکت مخابرات ایران پیاده‌سازی شده است. بانک‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مراکز بیمه، استانداری‌ها و ... از جمله مشتریان نورونتا هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • zarvan
    zarvan | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

    پس لایه یک رو چه کسی استفاده میکنه؟؟؟

مطالب پیشنهادی