ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آتش گرفتن یک دستگاه لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

به تازگی پستی از آتش گرفتن یک دستگاه لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در یکی از جایگاه های سوخت ایالات متحده در اینستاگرام منتشر شده است. دو عدد لامبورگینی هوراکان پرفورمانته که در حال بازگشت از رالی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

به تازگی پستی از آتش گرفتن یک دستگاه لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در یکی از جایگاه های سوخت ایالات متحده در اینستاگرام منتشر شده است.
دو عدد لامبورگینی هوراکان پرفورمانته که در حال بازگشت از رالی گلدراش امسال بودند برای پر کردن باک خود در ایستگاه سوخت رسانیMobil1 در شهر سنت لوئیس در ایالات میزوری امریکا متوقف می شوند. در این بین یک خودروی کرایسلر که شلنگ سوخت به آن متصل بوده شروع به حرکت کرده و با حرکت آن، شلنگ مذکور از خودرو جدا شده و سوخت بر روی یکی از لامبورگینی ها اسپری می شود. سوخت اسپری شده با موتور داغ خودرو برخورد کرده و آتش سوزی رخ می دهد.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته
همانطور که در تصاویر قابل مشاهده است لامبورگینی مذکور بلافاصله در وسط ایستگاه سوخت دچار آتش سوزی می شود. مالک لامبورگینی در زمان آتش گرفتن خودروی خود در خودرو قرار نداشته و برای پرداخت هزینه سوخت در داخل یکی از ساختمان ها بوده است.
شاهدان ماجرا می گویند که آن ها بدون اطلاع از آنکه دقیقا چه اتفاقی رخ داده شعله های بزرگی از آتش را از دور می دیدند.
هرچند ماموران و ماشین های آتش نشانی به سرعت خودشان را به محل حادثه می رسانند ولی تا رسیدن آن ها لامبورگینی به طور کامل در آتش سوخته و از بین می رود.

بر اساس گفته های اکانت اینستاگرامی که این خبر را پوشش داده است در این حادثه کسی صدمه ندیده است.

رالی گلدراش 22 ژوئن سال میلادی جاری در بوستن آغاز شده و هفته پیش در لاس وگاس پایان یافت. در طی این رالی شرکت کنندگان خودروهای متفاوت و شگفت انگیزی را برای عبور از سراسر امریکا با خود به همراه می آورند. هر ساله این رالی در امریکا برگزار شده و حواشی های فراوانی را نیز با خود به همراه دارد. به عنوان نمونه سال گذشته یک دستگاه خودروی لامبورگینی هوراکان شرکت کننده در مسابقه به دلیل حرکت با سرعت غیر مجاز توسط پلیس ضبط شد.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته یک نسخه خاص از هوراکان است که بدنه ای سبک تر داشته و از لحاظ آیرودینامیکی نیز، ارتقاء یافته است. این خودرو از یک موتور 10 سیلندر 5.2 لیتری ساخت آئودی برخوردار بوده که این موتور توانایی تولید 640 اسب بخار قدرت در دور موتور 8000 دور و 600 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 6500 دور بر دقیقه دارد.

بر اساس گفته های لامبورگینی در مدل پرفورمانته، بیش از 70 درصد از تمام گشتاور موتور از دور موتور 1000 دور بر دقیقه، در اختیار راننده خواهد بود.  شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو در حدود 2.9 ثانیه بوده و شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن 8.9 ثانیه است. سقف سرعت در مدل لامبورگینی پرفورمانته محدود شده و به عدد 325 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

این خودرو به سیستم تمام چرخ محرک مجهز است اما با همراهی نسل پنجم سیستم انتقال قدرت هالدکس (Haldex) سوئد در مواقع لزوم به صورت خودکار و هوشمندانه، قفل دیفرانسیل عقب آن فعال می شود. جعبه دنده این نسخه خاص هوراکان با نسخه‌ی استاندارد تفاوت داشته و یک گیربکس 7 سرعته و دوکلاچه بر روی آن نصب شده است.

شاید برای شما جالب باشد که یکی از علت های اصلی که سبب شد این خودرو بتواند در پیست نوربرگ رینگ رکورد فوق العاده 6 دقیقه و 52 ثانیه‌ ای را ثبت کند استفاده از یک شاهکار مهندسی به نام ALA بود. این سامانه سیستم پویای آیرودینامیکی لامبورگینی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed
    saeed | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    انتظار دارید مملکت درست بشه.شمایی که تو یه رسانه کوچیک دیکتاتوری درست کردید و نظرات مخاطبین حذف میکنید

مطالب پیشنهادی