ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد نظامی
تکنولوژی

فروش اسناد پهپاد نظامی پیشرفته آمریکا در ازای تنها 150 دلار

هکرها معمولاً به فروش اطلاعات مرتبط با شماره های تلفن، گذرنامه و سایر موارد این چنینی علاقه نشان می دهند، ولی به تازگی خبر تلاش برای فروش اطلاعات سرقت شده یک پهپاد پیشرفته نظامی منتشر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۰ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

هکرها معمولاً به فروش اطلاعات مرتبط با شماره های تلفن، گذرنامه و سایر موارد این چنینی علاقه نشان می دهند، ولی به تازگی خبر تلاش برای فروش اطلاعات سرقت شده یک پهپاد پیشرفته نظامی منتشر شده؛ آن هم تنها برای حدود 150 تا 200 دلار نا قابل.

به گزارش وبسایت ورج در 11 خرداد ماه شرکت امنیتی Recorded Future خبر از تلاش برای فروش اسناد نظامی در دارک وب داده بود. فرد فروشنده اکانتی در یک انجمن مرتبط با هکرها ایجاد و تصویری از بخشی از آنچه در اختیار داشت را منتشر کرده بود.

پس از هفته ها تحقیق مشخص شد که اسنادی که مرتبط با دفترچه راهنمای تعمیرات یک پهپاد نظامی بوده و برای فروش گذاشته شده، معتبر است. هکر توانسته بود به روترهای ساخت شرکت نِت گیِر در پایگاه هوایی کریچ ایالات متحده دسترسی پیدا کرده و به واسطه یک نقص امنیتی مرتبط با FTP که پیش تر کشف شده بود، اسناد را سرقت کند. این اطلاعات به واسطه نفوذ از طریق آسیب پذیری مذکور به کامپیوتر یک سروان سرقت شد.

پهپاد نظامی
برخی از اسناد سرقت شده پهپاد MQ-9 Reaper که با قیمت 150 تا 200 دلار برای فروش قرار داده شدند.

MQ-9 Reaper که اطلاعات آن به سرقت رفته، پهپاد پیشرفته ای است که می تواند به صورت کنترل از راه دور یا خودکار عمل کند و به عنوان یکی از مرگبارترین و پیشرفته ترین پهپادهایی به حساب می آید که تاکنون ایالات متحده اقدام به توسعه آن کرده. علاوه بر این اطلاعات مرتبط با تعدادی از افراد کنترل کننده این پهپاد نیز به سرقت رفته است.

سروانی که کامپیوترش هک شده، در ماه فوریه سال جاری دوره های آموزشی امنیت سایبری را گذرانده بوده و قاعدتاً باید از اقدامات لازم برای جلوگیری از چنین مشکلاتی آگاهی داشته باشد.

پهپاد نظامی
MQ-9 Reaper از پیشرفته ترین پهپادهای آمریکا به حساب می آید.

هکر پس از افشای اطلاعات این پهپاد اسناد دیگری که به نظر می رسید مرتبط با ارتش آمریکا یا پنتاگون است را برای فروش قرار داد. این بار موارد شامل ده ها دفترچه راهنمای آموزش، بقا و تاکتیک های جوخه تانک بود. همچنین گزارش شده که این اسناد شامل روش هایی برای نحوه غلبه بر تجهیزات منفجره تعبیه شده و نحوه کار با تانک آبرامز ام 1 بوده است.

گفته شده که این هکر به تنهایی فعالیت می کند و مهارت های فنی متوسطی دارد ولی موفق شده آسیب پذیری امنیتی یاد شده را در یک هفته یافته و از آن بهره ببرد.

البته در نهایت کمپانی امنیتی Recorded Future اعلام کرده که موارد سرقت شده در رده اسناد سری به حساب نمی آیند ولی می توانند برای ارزیابی قابلیت های فنی و نیز نقاط ضعف یکی از پیشرفته ترین هواپیماها به کار روند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    دمش گرم

  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۱ تیر ۱۳۹۷

    بعضی از مطالب که میزنید کلا بدون معنی هست
    مثلا چی این دست خبر ها نه ما هر روز تو دارک وب هستیم
    نه تولید کنند ابزار جاسوسی هستیم تو خانه
    مثلا مطالب ماشین میزنید تو این اقتصاد ایران خوردروی 300 میلیونی را پست میزنید همش برای گرفتم تبلیغات شده شاید شرکت خوردرو سازی بیاد تبیلیغ بده

    کلا ارزش محتوایی نداره بیشتر مسالب سایت نه خبر درست حسابی نه تاثیر گذاره تو زندگی ادم

    مثل مجله های زرد فقط از نوع اینترنتی

مطالب پیشنهادی