ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرویس USSD
تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: تاکنون موردی مبنی بر ناامنی سرویس USSD گزارش نشده است

معاون وزیر ارتباطات از ارائه راهکارهای امنیتی سرویس کدهای دستوری موبایل (USSD) به بانک مرکزی خبر داد و تاکید کرد که تاکنون موردی مبنی بر ناامنی سرویس USSD گزارش نشده است. به گفته «حسین فلاح جوشقانی» ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

معاون وزیر ارتباطات از ارائه راهکارهای امنیتی سرویس کدهای دستوری موبایل (USSD) به بانک مرکزی خبر داد و تاکید کرد که تاکنون موردی مبنی بر ناامنی سرویس USSD گزارش نشده است. به گفته «حسین فلاح جوشقانی» رییس سازمان رگولاتوری هنوز رایزنی‌ها و مکاتباتی مبنی بر ادامه این سرویس در دستور کار قرار دارد و از آنجایی که بانک مرکزی بر عدم امنیت آن تاکید دارد، راهکارهای امنیتی برای آن در نظر گرفته شده است.

او با تاکید بر اینکه راهکارهای امنیتی کدهای دستوری موبایل توسط بانک مرکزی در دست بررسی است اظهار داشت که وزارت ارتباطات به هیچ عنوان قبول ندارد که سرویس USSD یک سرویس ناامن است: « با اعمال محدودیت در مورد این سرویس موافق نیستیم و قصد داریم برای ادامه فعالیت سرویس راهکارهای مناسبی ارائه دهیم.»


معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در استفاده از کدهای دستوری موبایل تراکنش‌های مردم حفظ می‌شود، گفت:

«تاکنون هیچ موردی مبنی بر ناامنی USSD گزارش نشده‌است. دوستان در بانک مرکزی دغدغه‌های امنیتی دارند که در این زمینه ما آمادگی خود را برای ارائه راهکارهای امنیتی ارائه کردیم و هم‌اکنون روش‌هایی در مورد موضوعات امنیتی این سرویس به بانک مرکزی ارائه کرده و منتظر دریافت پاسخ از سمت آنها هستیم.»

فلاح جوشقانی حرکت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کدهای دستوری به سمت استفاده از اپلیکیشن را به دلیل محدودیت USSD ندانست و تاکید کرد که این ماهیت تکنولوژی است و نه چیزی فراتر: «این روند تکنولوژی است که همه سرویس‌ها به سمت اپلیکیشن درحال حرکت هستند و در این زمینه محدودیتی برای این سرویس‌دهنده‌ها ایجاد نشده‌است.»

دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر توقف خدمات روی کدهای دستوری (USSD) ابتدای بهمن‌ ماه سال گذشته خبر ساز شد. این ابلاغیه خبر از حذف هرگونه تراکنش و پرداخت از طریق این کدها می‌داد و مهلت ضرب‌العجلی برای آن تعیین شده بود که با وساطت وزارت ارتباطات، انجام آن به تعلیق افتاد. مشکل امنیت مورد اصلی حذف این کدها بود و حالا به نظر می‌رسد که حذف خدمات USSD با رفع حل این مشکل به کل منتفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی