ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با معرفی گلکسی R و گلکسی P، از سری گلکسی J خداحافظی خواهد کرد

اگر اخبار رسیده از چین درست باشند، به زودی شاهد تحولات اساسی در سبد محصولات ارزان قیمت و میان رده سامسونگ موبایل خواهیم بود. بدین ترتیب خانواده گلکسی J که به عنوان ارزان ترین سری ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

اگر اخبار رسیده از چین درست باشند، به زودی شاهد تحولات اساسی در سبد محصولات ارزان قیمت و میان رده سامسونگ موبایل خواهیم بود. بدین ترتیب خانواده گلکسی J که به عنوان ارزان ترین سری تلفن های هوشمند سامسونگ شناخته می شود و تا کنون فروش قابل توجهی را تجربه کرده، به پایان کار خود نزدیک خواهد شد.

طبق گزارشات به دست آمده از چین، کمپانی سامسونگ قصد دارد در آینده نزدیک برندهای گلکسی J، گلکسی C و گلکسی On را از رده خارج کند و به جای آنها دو سری جدید تحت عنوان گلکسی R و گلکسی P راروانه بازار نماید. در این بین منتشر کننده خبر مدعی شده که سری R نقش میان رده را ایفا کرده و سری P نیز به عنوان خانواده ارزان قیمت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سامسونگ برای نخستین بار تولید یکی از خانواده های گلکسی را به شرکت ثالث می سپارد

نکته قابل توجه اینکه سامسونگ قصد دارد برای نخستین بار تولید یک سری از محصولات خود را (گلکسی P) برون سپاری کند. این فرآیند که به صورت ODM انجام خواهد شد، به معنی طراحی و تولید کامل محصولات خانواده مذکور توسط شرکت ثالث بوده و کمپانی سامسونگ تنها مباحث کنترل کیفیت را انجام می دهد و در نهایت، محصول را با برند خود به فروش می رساند.

چنین رویکردی حداقل در تئوری هزینه های شرکت کره ای را تا حد زیادی کاهش می دهد و تنها فرآیند انتخاب و اعمال تغییرات ریز را به عهده مهندسان سامسونگ می گذارد. البته کمپانی مورد بحث تا کنون چنین کاری انجام نداده که همین موضوع، نشانگر تمایل به تغییر در بین مدیران سامسونگ خواهد بود.

گلکسی J

لازم به ذکر است که بر اساس برخی تحلیل ها، احتمال دارد کمپانی سامسونگ ابتدا فرآیند حذف سری های J ،C و On را از کشور چین آغاز کند؛ چرا که حداقل فروش سری گلکسی J در سایر بازارها بسیار خوب بوده و حذف ناگهانی آن ممکن است به درآمدهای شرکت آسیب بزند.

اما در بازار چین اوضاع متفاوت بوده و به دلیل حضور تولیدکنندگان محلی که تلفن های رده پایین را با امکانات مشابه و برچسب قیمتی ارزان تر از رقیب کره ای به فروش می رسانند، ایجاد تحول اساسی و معرفی محصولات متفاوت از سوی سامسونگ برای بقا در این بازار حیاتی به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی