ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این انگل می تواند شما را به یک کارآفرین تبدیل کند

اگر بخواهید یک کارآفرین موفق باشید، باید روحیه ریسک پذیری هم داشته باشید. نتایج تازه ترین تحقیق دانشگاه کلرادو بولدر نشان می دهد که اگر روحیه کارآفرینی ندارید، احتمالاً بد نباشد که به انگلی به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

اگر بخواهید یک کارآفرین موفق باشید، باید روحیه ریسک پذیری هم داشته باشید. نتایج تازه ترین تحقیق دانشگاه کلرادو بولدر نشان می دهد که اگر روحیه کارآفرینی ندارید، احتمالاً بد نباشد که به انگلی به نام «تاکسوپلاسما گاندی - Toxoplasma Gondii» آلوده شوید.

تی. گاندی که یکی از رایج ترین انگل ها در کشورهای در حال توسعه است، به جز علائم شبیه به آنفولانزا در هفته نخست، هیچ علامت دیگری در انسان های بالغ و سالم ندارد. در برخی از تحقیقات پیشین، آلودگی به نوعی خاص از انگل ها، به رفتارهای تکانشی بیشتر از حد معمول مرتبط بوده است؛ رفتارهایی مثل استفاده بی رویه از مواد مخدر یا خودکشی.

در تئوری، این رفتارها ممکن است ناشی از یک انگل باشند؛ انگلی که می خواهد از بقای نوع خود مطمئن شود. انگل های تاثیرگذار بر رفتار پیش از این هم کشف شده اند. به عنوان مثال قارچ Ophiocordyceps unilateralis بعد از آلوده کردن مورچه های کارگر، کنترل عضلات آنها را برعهده می گیرد و با هدایت آنها به محیطی ایده آل برای خود که البته مرگ مورچه را رقم می زند، چرخه حیات اش را کامل می کند.

در تحقیق محققان دانشگاه کلرادو، مشخص شد از میان 1495 دانشجوی کارشناسی، آن دسته از افرادی که به انگل تی. گاندی آلوده بوده اند تا 1.4 برابر بیشتر از سایرین به به ادامه تحصیل در مقطع ارشد و در رشته های مرتبط به تجارت علاقه مندند و تا 1.7 برابر بیشتر از سایرین بر مدیریت و کارآفرینی در تحقیقات خود تاکید می کنند. علاوه بر این، از میان 197 شخص حرفه ای شرکت کننده در یک رویداد کارآفرینی، افرادی که این انگل را در بدن خود داشتند تا 1.8 برابر بیشتر از سایرین به راه اندازی کسب و کار مخصوص به خودشان علاقه مند بودند.

اگرچه این ارقام چندان بزرگ نیستند اما وقتی دانشمندان به مدت 25 سال به بررسی 42 کشور جهان پرداختند، مشخص شد که آلودگی به تی. گاندی می تواند فاکتوری همیشگی و باثبات در پیش بینی فعالیت های کارآفرینانه باشد. ضمناً در کشورهایی که بیشترین میزان آلودگی را دارند، افراد کمتری «ترس از شکست» را عامل بازدارنده خود از راه اندازی تجارتی تازه می دانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی