ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیجریه
تکنولوژی

گوگل ۲۰۰ هات اسپات اینترنت پرسرعت در نیجریه نصب می کند

گوگل که مدتی است تلاش دارد اینترنت رایگان را در اختیار نواحی دورافتاده دنیا قرار دهد و دراین مسیر نیز طرح هایی نظیر پروژه لون (بالن های ارسال کننده سیگنال) را کلید زده چندی پیش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

گوگل که مدتی است تلاش دارد اینترنت رایگان را در اختیار نواحی دورافتاده دنیا قرار دهد و دراین مسیر نیز طرح هایی نظیر پروژه لون (بالن های ارسال کننده سیگنال) را کلید زده چندی پیش از برنامه هایش برای ایجاد هات اسپات های اینترنتی در نیجریه خبر داد؛ اقدامی که به موجب آن دسترسی میلیون ها نفر به فضای آنلاین فراهم می شود.

در راستای اجرای این پروژه ضروری است که پایگاه های غول جستجوگر موسوم به گوگل استیشن در سرتاسر شهرهای نیجریه استقرار پیدا کنند و در این صورت این کشور نیز به جمع تایلند و برخی کشورهای منتخب دیگر ملحق می شود که پیشتر اقدامات مشابه در آنها صورت گرفته است. این هات اسپات ها قرار است که با مشارکت موسسه ای به نام قرن ۲۱ ساخته شوند که در اصل یک ارائه کنده فیبرنوری در نیجریه به شمار می رود.

و اما در مورد گوگل استیشن باید بگوییم سرویسی است که به گوگل امکان راه اندازی هات اسپات در شهرهای مختلف نیجیریه آن هم با مشارکت ارائه دهندگان بومی را می دهد. این هات اسپات ها نیز محلی برای اتصال به اینترنت پرسرعت را در اختیار عموم مردم قرار می دهند که در واقع مردمان کشورهای هدف گوگل از نعمت آن محروم هستند.

برخلاف آمریکا که در آن حدود ۹۵ درصد از مردم به اینترنت دسترسی دارند در آفریقا تنها ۳۵ درصد از مردم چنین امکانی دارند. اضافه کنیم که نیجریه تنها کشور هدف برای غول جستجوگر نیست و این شرکت پیشتر از برنامه هایش برای ایجاد گوگل استیشن در مکزیک، هند و اندونزی خبر داده بود و نیجریه پنجمین کشوری است که قرار است این سرویس را دریافت کند.

گوگل پیش بینی کرده که تا پایان امسال ۲۰۰ هات اسپات را در کشورهای مختلف راه اندازی می کند و همانطور که قبلا اشاره کردیم قصد دارد این هات اسپات ها را در اماکن عمومی از جمله پایانه های حمل و نقل، دانشگاه ها، مراکز خرید، بازارها و نقاط مشابه به آنها نصب کند. جهت اطلاع از موقعیت نصب هات اسپات های گوگل می توانید به وبسایتی که برای ان منظور راه اندازی شده مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی