ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای چینی
تکنولوژی

روش عجیب هکرهای چینی برای آلوده کردن سیستم های آمریکایی

حملات سایبری یکی از روش های مورد علاقه کشورهایی نظیر روسیه، کره شمالی و چین برای جاسوسی از قدرت های دیگر و پیاده سازی اهداف مورد نظر است. از آنجایی که میزان این حملات در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

حملات سایبری یکی از روش های مورد علاقه کشورهایی نظیر روسیه، کره شمالی و چین برای جاسوسی از قدرت های دیگر و پیاده سازی اهداف مورد نظر است. از آنجایی که میزان این حملات در دهه اخیر به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده دولت های مختلف با استخدام هکرهای زبردست کلاه سفید و متخصصان برجسته راهکارهای پیچیده ای را برای دفاع در برابر این حملات ترتیب داده اند.

از سوی دیگر هکرها نیز همیشه در پی توسعه ابزارهای پیچیده تر و پیاده سازی راهکارهایی برای پنهان کردن هویت خود بوده اند. حالا اما به نظر می رسد برخی هکرهای چینی از این بازی موش و گربه خسته شده و حمله مستقیم را در دستور کار خود قرار داده اند. چرا که اخیرا «مرکز تحلیل و اشتراک اطلاعات چند حالته» از کمپین جدید این هکرها برای ارسال سی دی های آلوده به بدافزار خبر داده است.هکرهای چینیبر این اساس برخی از موسسات دولتی دیسک های را از چین دریافت کرده اند که محتوی اسناد متنی آلوده و متون بی معنی است. در حالی که هنوز نیت واقعی هکرهای چینی مشخص نشده به نظر میرسد هدف آنها افزایش احتمال فریب خوردن کارکنان آمریکایی بوده چرا که امروزه کمتر کسی برای هک از این روش ابتدایی استفاده می کند.

دریافت کنندگان نامه ها شامل سازمان های بلند پایه یا امنیتی نبوده و مواردی از قبیل آرشیو ملی، متخصصان علوم تاریخی و یکی از دپارتمان های علوم فرهنگی را در بر می گیرد.

این مرکز به قربانی شدن هیچ یک از اهداف مورد نظر چینی ها اشاره ای نکرده است و احتمال این مساله هم بسیار پایین است چرا که حتی اگر طرف مقابل هم فریب بخورد، هیچ تضمینی وجود ندارد که سیستم های دولتی از درایو نوری پشتیبانی کنند. بنابراین این هکرها بهتر بود کمی بیشتر هزینه کرده و حداقل در پروژه عجیب خود از فلش های USB استفاده می کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی