ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حملات سایبری
تکنولوژی

وقوع ۲۵ میلیون حمله سایبری علیه روسیه برای اخلال در جام جهانی

در طول یک ماه برگزاری رقابت های جام جهانی میلیون ها حمله سایبری سیستم های اطلاعاتی حیاتی روسیه را هدف قرار داده اند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مدعی شده که در یک ماه گذشته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

در طول یک ماه برگزاری رقابت های جام جهانی میلیون ها حمله سایبری سیستم های اطلاعاتی حیاتی روسیه را هدف قرار داده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مدعی شده که در یک ماه گذشته سازمان های امنیتی این کشور با همکاری دیگر کشورها ۲۵ میلیون حمله سایبری را دفع کرده اند که به روش های مختلف در پی ایجاد اختلال در روند برگزاری جام جهانی بوده اند.

وی حین سخنرانی در نشستی مربوط به مسائل امنیتی این تورنمنت بزرگ از نمایندگان ۵۵ سرویس ویژه و امنیتی ۳۴ کشور مختلف برای کمک به تضمین امنیت رقابت ها و دفاع در برابر حملات سایبری قدردانی کرد.

بر این اساس سرویس های امنیتی پیش از شروع جام جهانی سابقه بیش از ۲ میلیون نفر از کارگران ساختمانی گرفته تا داوطلبان کمک رسانی را بررسی کرده اند. علاوه بر این کارشناسان امنیتی به صورت پیوسته تمامی استادیوم ها را به منظور کشف تهدیدات شیمیایی، بیولوژیکی، بمبگذاری و حتی تشعشعات خطرناک بررسی کرده اند. حملات سایبریدر پایان این رقابت ها که با قهرمانی فرانسوی ها و شکست کرواسی همراه بود، پوتین علاوه بر دست اندرکاران رقابت ها از طرفدارانی که به برگزاری پرشور جام جهانی کمک کردند نیز تشکر کرد:

این تماشاگران در عین احساسی بودن بسیار مسئولیت پذیر هستند و مایلم به خاطر حضورشان در روسیه از آنها تشکر کنم.

پوتین در حالی این مسائل را عنوان کرده که روسیه در کنار کره شمالی در ردیف اول کشورهای متهم به پایه ریزی حملات سایبری به نقاط مختلف جهان قرار دارد. علاوه بر این مقامات آمریکایی بارها این کشور را به راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در شبکه های مجازی برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ متهم کرده اند.

با این حال مسئولین ارشد روسیه پیشنهاد عقد توافقنامه امنیت سایبری با آمریکا را مطرح کرده اند که طی آن انتشار داده های ناخوشایند مربوط به دولت های این دو کشور در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر محدود خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی