ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیری
تکنولوژی

پتنت اپل برای پشتیبانی همزمان سیری از چند کاربر

اپل همیشه در برابر ایده پشتیبانی iOS از چند کاربر به صورت همزمان مقاومت کرده اما ممکن است در حال پیاده سازی این ایده برای دستیار هوشمند سیری باشد. سیری همین حالا هم می تواند صدای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

اپل همیشه در برابر ایده پشتیبانی iOS از چند کاربر به صورت همزمان مقاومت کرده اما ممکن است در حال پیاده سازی این ایده برای دستیار هوشمند سیری باشد.

سیری همین حالا هم می تواند صدای کاربر آیفون را از بقیه تشخیص دهد اما از ارائه پاسخ ها اختصاصی برای کاربران مختلف عاجز است. حالا اما اپل با پتنت «نمایه سازی کاربر برای پردازش ورودی صوتی» به دنبال رفع مشکل این است.

هدف از این پتنت فراهم کردن امکان شناسایی کاربران مختلف از طریق نام کاربری و رمزعبور یا صدای بیومتریک و تشخیص دستورات مختلف است. در مرحله بعد دستگاه با استفاده از کتابخانه دستورات گذشته پاسخ را بر اساس اولویت ها، درخواست ها و حتی عبارات مورد نظر  کاربر ارائه می کند.سیری

کتابخانه مذکور همزمان با استفاده پیوسته کاربر از دستگاه و بر اساس واژگان مورد استفاده وی تشکیل می شود که ممکن است به محتوای متادیتا یا اپلیکیشن های مورد علاقه او مربوط باشد.

اگرچه تمرکز اصلی این طرح روی شناسایی کاربر برای افزایش دقت استوار است اما تشخیص یک کاربر خاص می تواند مشکلات دیگری از قبیل دسترسی همه افراد به پیام ها و رویدادهای مالک هوم پاد را هم حل کند. در این صورت گجت تنها پیام های مربوط به همان فرد را خوانده و بقیه را ایزوله می کند. این مساله به دیگر محتواهای ذخیره شده روی دستگاه نظیر تصاویر، ویدئوها و غیره نیز هم مربوط می شود.

اپل فایل های بسیاری را در کمیسیون ثبت اختراعات ایالات متحده ثبت کرده و هر هفته مجوزهای مربوط به تعدادی از آنها را دریافت می کند. از اینرو صرفا ثبت پتنت را نمی توان نشانه ای از توسعه قطعی آن در آینده نزدیک به شمار آورد. با این حال پشتیبانی سیری از چند کاربر در هوم پاد و به ویژه نرم افزاری بودن این قابلیت و عدم نیاز آن به سخت افزاری خاص شانس بالایی را برای توسعه آن ایجاد می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی