ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آلفارومئو 8C کلاسیک جایزه بهترین خودروی کانکورز دلیگانس را کسب کرد

این روزها چشم تمامی علاقه مندان اتومبیل به ایالت کالیفرنیا و هفته خودرویی مونته ری دوخته شده است. یکی از مهم ترین همایش های این هفته که در روز پایانی جریان پیدا می کند، فستیوال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

این روزها چشم تمامی علاقه مندان اتومبیل به ایالت کالیفرنیا و هفته خودرویی مونته ری دوخته شده است. یکی از مهم ترین همایش های این هفته که در روز پایانی جریان پیدا می کند، فستیوال خیریه کانکورز دلیگانس (Concours d'Elegance) نام دارد که در منطقه پبل بیچ مونته ری برگزار شده و در آن برخی از برجسته ترین و مهم ترین خودروهای جهان به نمایش گذاشته می شوند.

Concours d'Elegance

طبق یک رسم دیرین در پایان کانکورز دلیگانس، اتومبیلی به عنوان برنده انتخاب می شود. در فستیوال امسال اعضای هیئت داوران یک دستگاه آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta را ستاره همایش تشخیص داده و آن را شایسته مقام نخست اعلام کردند.

1937 Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta (2)

آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta مذکور مدل سال 1937 بوده و اولین بار است که پس از بازسازی گسترده در انظار عمومی ظاهر می شود. این خودرو در گذشته نیز جوایزی را در پبل بیچ کسب کرده که از مهمترین آنها می توان به جایزه Most Elegant Closed Car در سال 2001 اشاره نمود.

1937 Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta (2)

این خودرو نه تنها پیشرفته ترین اتومبیل زمان خود بود، بلکه اجزای بدنه آن توسط شرکت قدیمی Carrozzeria Touring ساخته شده و به طور قطع یقین هم اکنون یکی از شاهکارهای آن به شمار می رود.

آقای دیوید سیدوریک (David Sydorick) مالک 8C کلاسیک پس از دریافت جایزه در اظهار نظری جالب گفته:

از این اتومبیل تنها 5 دستگاه ساخته شده و نمونه موجود اخیرا تحت بازسازی کامل قرار گرفته است. برنده شدن در پبل بیچ و دریافت یک ساعت رولکس احساس فوق العاده ای دارد. من با افتخار منتظر استفاده از این ساعت هستم.

1937 Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta (2)
کاپ و ساعت رولکس اعطا شده به برنده امسال

برنده امسال کانکورز دلیگانس وقتی در سال 1937 برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار گرفت، سر و صدای زیادی به پا کرد. این خودرو سپس راهی نمایشگاه خودروی میلان شد و یک سال بعد با تصمیم ایتالیایی ها در نمایشگاه خودروی برلین در غرقه آلفارومئو حضور یافت.

1937 Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta (2)

پس از جلب توجه در چند نمایشگاه معتبر این اتومبیل ارزشمند توسط مجلات معروف وقت نیز بررسی شد. اندکی بعد هم نام آن در بروشورهای فروش آلفارومئو دیده شد؛ در آن زمان آلفارومئو لقب Coupé Leggero به معنای کوپه سبک را برای این خودرو به کار می برد.

1937 Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta (9)

تصور بر این است کوپه کلاسیک آقای سیدوریک تا سال 1956 در آلمان بسر برده و سپس به ایالات متحده انتقال یافته است. در دهه نود میلادی این خودرو بازسازی شده و توانست جایزه فستیوال پبل بیچ وقت را از آن خود کند.

با بازسازی اخیر، استانداردهای آلفارومئو 8C 2900B Touring Berlinetta مورد بحث چند رده دیگر ارتقا پیدا کرده و این جواهر قدیمی با ارزش تر از قبل شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی