ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در یک همکاری تازه، دستیار سیری را در دسترس مشتریان سازمانی قرار می‌دهد

دو کمپانی اپل و Salesforce اخیراً خبر از همکاری ای تازه داده اند که «پلتفرم شماره یک مدیریت روابط عمومی و iOS را با یکدیگر ادغام می کند». بزرگ ترین نتیجه مستقیم این همکاری، اپلیکیشن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۵

دو کمپانی اپل و Salesforce اخیراً خبر از همکاری ای تازه داده اند که «پلتفرم شماره یک مدیریت روابط عمومی و iOS را با یکدیگر ادغام می کند». بزرگ ترین نتیجه مستقیم این همکاری، اپلیکیشن جدید و از نو طراحی شده Salesforce برای iOS خواهد بود که اوایل 2019 در دسترس قرار می گیرد. گفتنی است این کمپانی از اپل در تعبیه قابلیت هایی مانند Face ID، چت های تجاری و میانبرهای سیری که با iOS 12 از راه رسیدند کمک می گیرد.

حداقل از نقطه نظر اپل، به نظر می رسد که دستیار سیری عنصری مهم در این همکاری تازه به شمار می رود. تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه خود با رویترز می گوید: «اگر شما به صورت کلی به بازار سازمانی نگاه کنید، قابلیت های صوتی دستیار سیری به اندازه بازار مصرف کنندگان استفاده نشده اند. ما می توانیم دسترسی آنی از طریق قابلیت های صوتی را جایگزین کلیک های چندباره و چک کردن اپلیکیشن های مختلف کنیم. ما در حال تغییر دادن چگونگی کار کردن مردم هستید؛ مسئله ای که ماهیت اپل را شکل می دهد - تغییر دادن همه چیز به سمت بهتر شدن.»

این دو کمپانی ضمناً به صورت مشترک روی کیت توسعه نرم افزار Salesforce Mobile کار خواهند کرد که با زبان برنامه نویسی سوییفت اپل هم سازگاری دارد. با این کیت توسعه، توسعه دهندگان قادر به ساخت اپلیکیشن های مبتنی بر iOS، برای استفاده از پلتفرم لایتنینگ Salesforce به عنوان بک اند ابری خواهند بود. به گفته رویترز هم اکنون 5 میلیون توسعه دهنده از پلتفرم لایتنینگ استفاده می کنند و 20 میلیون توسعه دهنده هم مشغول ساخت اپلیکیشن برای دیوایس های اپل هستند.

این نخستین باری نیست که اپل سیاست هایی با محوریت مشتریان سازمانی دنبال می کند. در سال 2014 اپل از همکاری با IBM خبر داد و بعد از آن هم قراردادهایی با Cisco ،SAP و دیگران از راه رسیدند. ناگفته نماند که Salesforce تا پایان امسال پرتاب آموزشی Trailhead را نیز در قالب یک اپلیکیشن به iOS می آورد و قبلاً هم کورس هایی آموزشی برای توسعه اپلیکیشن های iOS با زبان سوییفت برگزار کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی