ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نظر جهرمی درباره صیانت
تکنولوژی

وزیر ارتباطات در گفتگو با دیجیاتو: هیچ علاقه‌ای نداریم متولی فیلترینگ باشیم

وزیر ارتباطات در حاشیه بازدیدش از آخرین روز نمایشگاه تلکام، در گفتگو با دیجیاتو عنوان می‌کند که وزارت ارتباطات علاقه‌ای ندارد تا تبدیل به متولی فیلترینگ کشور شود. قوانین فعلی مرتبط با فیلترینگ در جمهوری اسلامی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۱

وزیر ارتباطات در حاشیه بازدیدش از آخرین روز نمایشگاه تلکام، در گفتگو با دیجیاتو عنوان می‌کند که وزارت ارتباطات علاقه‌ای ندارد تا تبدیل به متولی فیلترینگ کشور شود.

قوانین فعلی مرتبط با فیلترینگ در جمهوری اسلامی ایران حاکی از آن است که تصمیم‌گیرنده اصلی در خصوص فیلتر یا رفع فیلتر، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است. این کارگروه در سال ۱۳۸۸ و در پی تصویب قانون جرایم رایانه‌ای در مجلس شورای اسلامی و پس از تأیید آن توسط شورای نگهبان، بنیان‌گذاری شد. رییس این کارگروه نیز دادستان کل کشور است و وزارت ارتباطات نیز تنها یک نماینده در آن دارد.

آذری جهرمی در روز افتتاحیه نمایشگاه تلکام در پاسخ به این پرسش که آیا در یک سال اخیر و از زمان شروع دولت دوازدهم، فیلتر افزایش داشته یا کاهش، به دیجیاتو گفت: «با توجه به اینکه قوانین و روال‌ها تغییری نکرده نمی‌توانم بگویم که فیلترینگ شیب بیشتری پیدا کرده یا کمتر. اما تلاش کردیم حداقل‌سازی کنیم و جلوی فیلتر شدن کسب‌وکارها را بگیریم.»

وزیر ارتباطات می‌گوید قوانین تغییری نداشته‌اند و نمی‌توان انتظار کاهش یا افزایش فیلترینگ را داشت. اینجاست که مجلس می‌تواند تغییر ایجاد کند. اما آیا مجلس می‌خواهد قوانین را تغییر دهد و به وزارت ارتباطات اختیارات بیشتری در حوزه فیلترینگ بدهد و آیا وزارت ارتباطات این مسئله را پیگیری می‌کند؟ آذری جهرمی امروز در حاشیه نمایشگاه تلکام در پاسخ به همین پرسش دیجیاتو گفت:

«در خصوص مجلس باید از مجلس بپرسید. اما در مورد پیگیری، این موضوع باید از طریق لایحه پیگیری شود و ما کار خودمان را کرده‌ایم. مجلس به عنوان عصاره نظرات مردم، جایگاه بسیار بالایی دارد و خودش تصمیم‌گیری می‌کند. قطعاً آنچه مجلس در موردش به جمع‌بندی می‌رسد، انعکاس دهنده نظرات همه مردم است.»

جهرمی همچنین در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که آیا وزارت ارتباطات علاقه دارد تا متولی فیلترینگ در کشور باشد یا خیر گفت: «هیچ علاقه‌ای به اینکار نداریم.»

در حال حاضر وزارت ارتباطات که یکی از متولیان اصلی ارتباطات اینترنتی در ایران است، تنها یک رای در کارگروه تایین مصادیق محتوای مجرمانه دارد و آنطور که وزیر ارتباطات می‌گوید علاقه‌ای هم به دخالت در این مسئله ندارد. در نتیجه احتمالاً نباید به این زودی انتظاری در تغییر رویه فیلترینگ در کشور داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MOHAMMAD-7
    MOHAMMAD-7 | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    بهتر به جایه فیلتر کردن یکم مغز تون رو به کار بندازین کل زندگی مردم رو دارین فیلتر میکنین...

  • Hamed Khadivi
    Hamed Khadivi | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    اینترنت الان اینجوریه (اگر سایت خارجی باشه، مخصوصا وای اگر علمی باشه) یا فیلتره، یا تحریم! مثلا چرا سایت استدیو والت دیزنی فیلتره؟ (کتابخونه ای به چه عظمت داره توش برای گرافیک علمی)

  • google.s
    google.s | ۱۴ مهر ۱۳۹۷

    شما علاقه ندارید ما بهش علاقه داریم?

مطالب پیشنهادی