ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حذف بسته‌های شبانه اینترنت موبایل
تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: بسته‌های شبانه اینترنت موبایل به تدریج حذف خواهند شد

با وجود گرانی نسبی بسته‌های اینترنتی اپراتورها و اعتراض مشترکین نسبت به این موضوع، «حسین فلاح جوشقانی» معاون وزیر ارتباطات این گلایه‌ها را نادرست می‌داند و می‌گوید که تغییر تعرفه در چارچوب قانون صورت گرفته ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

با وجود گرانی نسبی بسته‌های اینترنتی اپراتورها و اعتراض مشترکین نسبت به این موضوع، «حسین فلاح جوشقانی» معاون وزیر ارتباطات این گلایه‌ها را نادرست می‌داند و می‌گوید که تغییر تعرفه در چارچوب قانون صورت گرفته است. شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت خط ثابت هم اذعان دارند که نرخ اینترنت سیار تلفن‌همراه کشور کماکان ارزان و نوعی دامپینگ است و جوشقانی هم اخیرا اعلام کرده که ایران ارزان‌ترین اینترنت موبایل در دنیا را دارد. او همچنین خبر از حذف تدریجی بسته‌های شبانه موبایل داده و یکی از دلایل آن را نامناسب بودن این بسته‌ها از منظر فرهنگی برای نوجوانان و جوانان ذکر کرده است.

جوشقانی تاکید کرده که بررسی اولیه در قالب رگولاتوری نشان می‌دهد این افزایش تعرفه توسط اپراتورها خلاف مقررات نبوده ولی باید ملاحظات مردمی در آن نیز دیده شود:

«در یک دوره میزان تعرفه‌ها به کف قیمت نزدیک بود و با توجه به شرایط اقتصادی ،اپراتورها به این نتیجه رسیدند که تعرفه‌های اینترنتی را بالا ببرند. رویکرد این افزایش قیمت 20 الی 30 درصدی در بسته‌های روزانه و هفتگی، سوق دادن مردم در استفاده از بسته‌های بلندمدت بوده است. شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت، بارها گلایه کردند که چرا این تعرفه‌ها با قیمت پایین عرضه می‌شود، این موضوع موجب برهم زدن بازار کسب‌وکار ما شده است. ما بارها در مقابل این موضوع مدارا کردیم ولی باید با کمال صراحت بیان کنم ایران ارزان‌ترین قیمت موبایل اینترنتی در دنیا را دارد و فوق‌العاده ارزان است.»

حذف بسته‌های شبانه اینترنت موبایل

جوشقانی درباره دلیل محبوبیت اینترنت موبایل در ایران نیز گفته که خدمات اینترنت در این بستر با کیفیت و سرعت بهتری از خطوط ثابت صورت می‌گیرد. او همچنین دلیل افزایش قیمت هزینه‌های اینترنت را بالا رفتن نرخ هزینه ارزی اپراتورها بیان کرده و گفته که این هزینه ارزی 3 برابر شده اما تعرفه‌ها تنها ده درصد گران شده است.

به گفته معاون وزیر ارتباطات اپراتورهای ایرانسل و همراه اول سال گذشته به دلیل رقابت هزینه‌های خود را کاهش داده بودند و حالا تعرفه‌های خود را به حالت عادی بازگردانده‌اند.

بسته‌های شبانه خود یکی از موضوعات جنجالی در اینترنت موبایل است که بحث حذف شدن آن مدت‌هاست مطرح شده است. بسیاری طرفدار بودن این بسته‌های شبانه هستند و بسیاری خواستار داشتن حق انتخاب هستند. حالا جوشقانی در خصوص این بسته‌های اینترنتی چنین توضیح داده است:

«بسته‌های شبانه یک نوع هدیه محسوب می‌شود اما شاید از نظر رفتاری و فرهنگی مناسب محدوده سنی نوجوانان و جوانان نباشد. همچنان این طرح وجود دارد ولی طبق حرف‌های بیان شده به تدریج از بین خواهد رفت. مطمئن باشید اگر این طرح‌ها را حذف کنیم، یک عده همچنان ناراضی خواهند بود و این اقدام را اشتباه خواهند خواند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • M.Mojtaba Monemi
    M.Mojtaba Monemi | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    بله برای اینترنت انقلاب نکردیم؛ چون اون روزها اینترنت نبود. شاید اگر اینترنت با همین تعرفه در آن زمان می‌بود زودتر انقلاب می‌شد! همۀ مشکلات هم قابل حل است ولی انگار این مسئولین تصمیمی به حلِّ آنها ندارند.

  • Navid_Naminy
    Navid_Naminy | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    خدا لعنتتون کنه که هر روز دارید زندگی رو به مردم سخت تر میکنید ! ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی