ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش بیش از حد سرعت رشد دسترسی به اینترنت کاربران جهان

وبسایت The Web Foundation که توسط یکی پیشگامان اینترنت و دانشمند بریتانیایی علوم رایانه‌ای یعنی «تیم برنرز لی» تاسیس شده است، گزارش داده که سرعت رشد دسترسی کاربران جهان به اینترنت در حال کاهش بوده و به شدت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

وبسایت The Web Foundation که توسط یکی پیشگامان اینترنت و دانشمند بریتانیایی علوم رایانه‌ای یعنی «تیم برنرز لی» تاسیس شده است، گزارش داده که سرعت رشد دسترسی کاربران جهان به اینترنت در حال کاهش بوده و به شدت از شتاب آن کم می‌شود.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۳.۸ میلیارد نفر در دنیا دسترسی به اینترنت ندارند. بدین ترتیب هنوز پدیده‌ی شکاف دیجیتالی وجود دارد و شرایط بسیار نا به سامانی برای افراد فقیر، زنان و نقاط دور افتاده ایجاد شده است. بدین صورت که در نقاط دور افتاده روستایی مردها تا دو برابر بیشتر از زنها به اینترنت دسترسی دارند.

بدین ترتیب  در سال ۲۰۱۸ میلادی هنوز با رویای انقلاب اینترنتی فاصله داریم و میلیاردها نفر از کاربران جهان به اینترنت دسترسی ندارند. به همین دلیل روزنامه‌ی گاردین نگاه دقیقی به دیتای موجود در این باره پرداخته و گزارشاتی درباره آن منتشر ساخته است.

دسترسی به اینترنت

طبق گزارش نشریه گاردین، از سال ۲۰۱۵ نرخ میزان آنلاین شدن کاربران کل جهان در حال کاهش بوده است. این در حالی است که زنان و مناطق روستایی به طور کلی در زمینه‌ی آموزش، کسب و کار و دیگر زمینه‌ی آنلاین فعالیتی ندارند.

علاوه بر این دیتای کمپانی The Web Foundation نشان می‌دهد سرعت رشد دسترسی به اینترنت کاربران جهان به شدت ۱۳ درصد کاهش یافته است. بدین صورت که در سال ۲۰۰۷ میلادی این رقم، ۱۹ درصد بود اما اکنون این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی به تنها ۶ درصد رسیده است.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، سازمان ملل متحد پیش بینی کرده بود که نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۱۷ میلادی به اینترنت دسترسی خواهند داشت. حال این کاهش سرعت رشد دسترسی به اینترنت موجب خواهد شد که چنین اتفاقی تا ماه می سال ۲۰۱۹ میلادی رخ ندهد.

گفتنی است طبق تعاریف سازمان ملل متحد، هر فردی که طی سه ماه گذشته حداقل یک بار به اینترنت وصل شده باشد، جز افرادی است که دسترسی به اینترنت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی