ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هک یاهو

غرامت ۵۰ میلیون دلاری یاهو به ۲۰۰ میلیون قربانی هک سال ۲۰۱۳

هک بیش از سه میلیارد حساب کاربری یاهو از جمله اتفاقات ناخوشایند دنیای تکنولوژی بود که به این زودی ها فراموش نمی شود. حال خبر رسیده که این شرکت قصد دارد با پرداخت ۵۰ میلیون ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

هک بیش از سه میلیارد حساب کاربری یاهو از جمله اتفاقات ناخوشایند دنیای تکنولوژی بود که به این زودی ها فراموش نمی شود. حال خبر رسیده که این شرکت قصد دارد با پرداخت ۵۰ میلیون دلار به قربانیان این هک که گفته می شود شمارشان از ۲۰۰ میلیون نفر هم فراتر می رود، به مناقشه دو ساله ای که برسر این پرونده اتفاق افتاده پایان بدهد.

یاهو که حالا بخشی از شرکت Oath (متعلق به یک اپراتور آمریکایی به نام ورایزن) محسوب می شود پیشنهاد نموده که با پرداخت ۵۰ میلیون دلار غرامت به حدود ۲۰۰ میلیون کاربر ساکن در آمریکا و سرزمین های اشغالی فلسطین، پرونده هک گسترده اکانت های خود را مختومه کند.

علاوه بر اینها، شرکت مورد بحث قرار است تا ۳۵ میلیون دلار از هزینه های دستمزد وکلای پرونده شکایت را پرداخت نموده و سرویس پایش اعتبار شرکتی به نام AllClear را که در وضعیت عادی ۳۵۰ دلار قیمت دارد به صورت رایگان به مدت دوسال در اختیار قربانیان این اتفاق قرار دهد.

هک یاهو

علاوه بر این شرکت های کوچک و افرادی هم که ادعا می کنند به خاطر هک یاهو متحمل زیان شده اند از این شرکت غرامت خواهند گرفت. این زیان ها هم طبق اعلام شاکیان شامل مواردی نظیر سرقت هویت، بازپرداخت مالیات های به تاخیر افتاده و دیگر مسائلی است که در نتیجه این اتفاق بروز کرده. علاوه بر این، آنهایی که برای دریافت سرویس پریمیم یاهو پول پرداخت کرده اند می توانند ۲۵ درصد از مبلغ پرداختی شان را پس بگیرند.

توافق نهایی در این رابطه منوط به پذیرش آن از سوی لوسی کو قاضی منطقه شمال کالیفرنیاست که اوایل آذر ماه بناست دادگاهی در این باره را ریاست کند.

از آنجایی که هم اکنون یاهو در زمره دارایی های شرکت Oath محسوب می شود این هزینه به صورت ۵۰-۵۰ میان آن و Altaba (شرکت هلدینگ مالک کسب و کارهای باقی مانده از یاهو) تقسیم خواهد شد.

گفتنی است طبق برآوردهای یاهو این اتفاق که در سال ۲۰۱۳ میلادی رخ داده سه میلیارد اکانت را تحت تاثیر قرار داده است. گفته می شود روسیه این حملات هکی را ترتیب داده هرچند که اطلاعات موثقی در این باره وجود ندارد. این اتفاق تا سال ۲۰۱۶ میلادی و چند ماه بعد از خریداری یاهو توسط ورایزن با قرارداد ۴.۸ میلیارد دلاری فاش شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۳ آبان ۱۳۹۷

    این وسط وکلا چه پولی به جیب میزنن

مطالب پیشنهادی