ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بزرگترین فرودگاه دنیا در ترکیه افتتاح می‌شود

امروز رئیس جمهور ترکیه «رجب طیب اردوغان» فرودگاهی در شهر استانبول را افتتاح می‌کند که به ادعای وی، بزرگترین فرودگاه دنیا لقب خواهد گرفت. جالب اینجاست که این اتفاق همزمان با سالگرد ۹۵ سالگی تاسیس ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

امروز رئیس جمهور ترکیه «رجب طیب اردوغان» فرودگاهی در شهر استانبول را افتتاح می‌کند که به ادعای وی، بزرگترین فرودگاه دنیا لقب خواهد گرفت. جالب اینجاست که این اتفاق همزمان با سالگرد ۹۵ سالگی تاسیس جمهوری ترکیه رخ خواهد داد.

تقریباً ده ها هزار کارگر به فعالیت مشغول شدند تا پروسه‌ی ساخت این فرودگاه را تا هفتم مهرماه به پایان برسانند. این مسئله موجب شده پروژه فرودگاه مذکور نگرانی‌هایی درباره‌ی مشکلات ایجاد شده برای محیط زیست یا ضعیف سازی اقتصاد این کشور مطرح شود و مردم ترکیه دست به اعتراضات گسترده‌ای در این مورد بزنند.

البته افتتاح این فرودگاه تنها حالت سمبلیک خواهد داشت و پرواز‌های محدودی تا چند روز بعد انجام خواهد شد. این فرودگاه قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به مرحله‌ی بهره‌برداری کامل برسد.

فرودگاه جدید استانبول که در ساحل دریای سیاه ساخته شده، قرار است در فاز اول ۹۰ میلیون مسافر را سالانه جابه جا کند. با این وجود قرار شده طی ده سال بعد، به ۲۰۰ میلیون مسافر در سال سرویس دهد. این مسئله موجب می‌شود این فرودگاه به بزرگترین فرودگاه دنیا تبدیل گردد. این فرودگاه که در چهار فاز تکمیل خواهد شد از ۶ باند پرواز، سه پایانه و ۱۰۰ هزار مترمربع فضای فروش تشکیل می‌شود.

در حال‌ حاضر، فرودگاه بین‌المللی آتاتورک پانزدهمین فرودگاه پرتردد جهان است. فرودگاه جدید که در زمینی به مساحت ۷۶٫۵ میلیون مترمربع در فاصله ۳۴٫۵ کیلومتری از مرکز استانبول ساخته شده می‌تواند به قطب اتصال آفریقای شمالی، اروپا و آسیا تبدیل گردد.

این فرودگاه به ۲۲۸ میز کنترل گذرنامه، ۲۰ هزار صندلی انتظار و ۴۰ هزار جای پارک مجهز شده است. پس‌ از جایگزینی با فرودگاه آتاتورک، فرودگاه جدید استانبول به قطب اصلی شرکت هواپیمایی ترکیش ایر تبدیل خواهد شد. این شرکت هواپیمایی از استانبول به بیش‌از ۱۱۰ کشور جهان پرواز می‌کند و بسیاری از گردشگران بین‌المللی آسیایی‌ یا اروپایی با این پرواز به ترکیه می‌آیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mr X
    mr X | ۸ آبان ۱۳۹۷

    ما هم سال 1444444444444 یه گنده ترشو میسازیم و کلی پیشرفت میکنیم☺

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۸ آبان ۱۳۹۷

    خوش به حالشون

مطالب پیشنهادی