ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شمار کاربران سیستم عامل مک از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشت

تیم کوک مدیرعامل کمپانی اپل امروز در جریان مراسم معرفی سری آیپد‌های جدید این شرکت اعلام نمود که تعداد کاربران فعال سیستم عامل مک از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشته است. همچنین وی عنوان نمود ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۲

تیم کوک مدیرعامل کمپانی اپل امروز در جریان مراسم معرفی سری آیپد‌های جدید این شرکت اعلام نمود که تعداد کاربران فعال سیستم عامل مک از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشته است. همچنین وی عنوان نمود که ۵۱ درصد خریداران دیوایس‌های مک، کاربران جدیدی به شمار می‌روند که تا به حال چنین گجت‌هایی نداشته‌اند.

جالب اینجاست که شمار کاربران چینی تازه اضافه شده به جمع استفاده کنندگان از دیوایس‌های مک، ۷۶ درصد از کل کاربران اپل در کشور چین را تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که شرکت آمریکایی توانسته توجه ساکنین پرجمعیت‌ترین کشور جهان را به محصولاتش جلب کند.

کوک مدعی شده که کاربران سیستم عامل مک، عاشق دیوایس‌هایشان هستند چرا این محصولات در تمامی سرشماری‌ها، رتبه اول جلب رضایت مشتری را از آن خود کرده‌اند.

البته این ارقام در برابر موفقیت سیستم عامل موبایلی کمپانی کوپرتینویی، آمار قابل توجهی به شمار نمی‌رود چرا که ماه گذشته، تیم کوک در جریان کنفرانس معرفی آیفون‌های جدید مدعی شد، سیستم عامل iOS این شرکت در حال حاضر، ۲ میلیارد کاربر دارد.

ماه گذشته اپل آخرین نسخه ی سیستم عامل کامپیوتر‌های رومیزی برای کل کاربران جهان عرضه کرد اما امروز جدیدترین دیوایس‌ سری مک یعنی مک بوک ایر معرفی شده که از صفحه نمایش‌ رتینا استفاده می‌کند.

این بار مک بوک ایر به نمایشگر رتینا مجهز شده و حاشیه آن در مقایسه با مک بوک ها باریکتر است. رزولوشن صفحه نمایش حالا ۴ برابر اولین مدل مک بوک شده و به ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل رسیده است.

متاسفانه درگاه های ورودی تنها به دو ورودی USB-C محدود هستند و ظاهراً خبری از درگاه کارت خوان SD نیست اما خبر خوب این است که همین دو درگاه USB با تاندربولت ۳ هم سازگاری دارند و سرعت بالاتری را فراهم می‌آورند.

علاوه بر دیوایس‌ یاد شده همانند مک بوک پرو ۲۰۱۸ از صفحه کلید پروانه‌ای استفاده می‌کند و به همین دلیل استفاده از آن، صدای بسیار کمی ایجاد می‌کند. همچنین از قابلیت‌های جدید اضافه شده به این لپتاپ می‌توان به حسگر اثر انگشت Touch ID اشاره نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hossein abdolmajid
    hossein abdolmajid | ۸ آبان ۱۳۹۷

    مطئن باشید آمار غابل استناد نیست و غیر منطقی!
    اونهایی که از مک استفاده کردن متوجه کمبودها و ضعف هستن.

    • zitanix
      zitanix | ۹ آبان ۱۳۹۷

      به عنوان کسی که ۵ سال مک‌بوک دارم
      تایید میشه

مطالب پیشنهادی