ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فوتون ساوانا تاریخ ساز شد؛ لقب قدرتمندترین خودرو مونتاژی برای SUV چینی

در ایران هم مثل سایر کشور ها طرفداران خودروهای شاسی بلند کم نیست و شاسی بلند های زیادی را در سطح شهر می توانید ببینید. عظیم خودرو ضمن محقق نمودن تعهد خود طی روزهای آتی نخستین سری ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵

در ایران هم مثل سایر کشور ها طرفداران خودروهای شاسی بلند کم نیست و شاسی بلند های زیادی را در سطح شهر می توانید ببینید. عظیم خودرو ضمن محقق نمودن تعهد خود طی روزهای آتی نخستین سری از خودروی شاسی ‌بلند فوتون ساوانا را که در خط تولید این شرکت در شهر بروجرد تولید می ‌شود به خریداران تحویل خواهد داد.

گروه عظیم خودرو بعنوان جدید ترین خودروساز ایرانی با یک دهه تجربه در بازار خودرو کشور که از سه سال گذشته در راستای حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی پا به عرصه تولید خودرو گذاشته، در این راستا تولید خودروی ساوانا را از برند مطرح و قدرتمند فوتون در دستور کار قرار داده است.
ساوانا برای اینکه در حد و اندازه یک SUV واقعی ظاهر شود از ابعادی برابر با 4830 میلیمتر در طول 1910 میلیمتر در عرض و  1885 میلیمتر در ارتفاع برخودار است.

فوتون ساوانا که از یک موتور 2 لیتری توربو با تکنولوژی پاشش سوخت TGDIطراحی شده توسط متخصصان آلمانی و با 214 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 320 نیوتن متر در 4500 ˜1750 دور در دقیقه بهره می برد، هم‌ اکنون عنوان قوی ‌ترین خودرو تولید شده در کشور را در اختیار دارد که پس از گذراندن مراحل تولید در سایت شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو در شهر بروجرد و اتمام آزمایش‌ های فنی و تست‌ های مربوطه، مجوز شماره ‌گذاری را دریافت کرده است و طی روزهای آتی تحویل نخستین سری از این شاسی‌ بلند پرقدرت آغاز خواهد شد. مصرف ترکیبی این موتور در شهر و اتوبان برابر با ۹.۸لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت کمپانیZF آلمان سود می برد.

از امکانات فوتون ساوانا می توان به سیستم چهار چرخ محرک با قابلیت انتخاب محورها و قفل دیفرانسیل، فرمان چند حالته، سانروف، کروزکنترل، صندلی های برقی در ردیف جلو، سنسور شیب سنج، سیستم پایداری و سیستم پاشش سوخت مستقیم اشاره کرد. یکی از اصلی ترین رقبای این خودرو را می توان دیگر خودروی چینی بازار یعنی تیگو ۷ و بی وای دی S7 دانست.

خودروی شاسی بلند فوتون ساوانا از توانمندی فوق العاده ای در مسیرهای ناهموار (آفرود) بهره مند است که با توجه به فقدان خودروی ویژه آفرود در بخش تولید می تواند بعنوان گزینه ای مناسب نیاز مخاطبان حرفه ای این بخش را پاسخگو باشد و در بازار خودروی ایران با خودروهایی همچون رکستون G4 ،هاوال H9 و فودای Landfort رقابت خواهد کرد هرچند فعلا خبری از عرضه رقبای وارداتی و یا تولیدی این خودرو نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی