ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پهپادی با توانایی حمل سرنشین؛ ایده جالب مخترع فیلیپینی برای شهرهای آینده [تماشا کنید]

ایده استفاده از وسایل نقلیه پرنده سبک برای جابجایی شهروندان در سال های آینده شدیدا رو به گسترش بوده و بسیاری از شرکت های فناوری سرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

ایده استفاده از وسایل نقلیه پرنده سبک برای جابجایی شهروندان در سال های آینده شدیدا رو به گسترش بوده و بسیاری از شرکت های فناوری سرمایه گذاری های زیادی را در این زمینه انجام داده اند. حالا به نظر می رسد که رویای خودرو پرنده بیش از همیشه در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

در ماه های اخیر بسیاری از مخترعین و افراد نوآوار نیز وارد عمل شده و با تولید خودروهای پرنده کوچک سعی دارند، نقشی مثبت در آینده حمل و نقل ایفا کنند. آقای Kyxz Mendiola یکی از این مخترعین جوان است که اخیرا یک پهپاد جالب با نام Koncepto Millenya ساخته است. پهپاد این مخترع فیلیپینی ابعاد نسبتا بزرگی داشته و می تواند یک سرنشین را با خود در مسیرهای کوتاه جابجا کند. البته اگر قرار بر قیاس با خودرو پرنده باشد، این پهباد بدون داشتن چرخ چندان شبیه یک خودرو به نظر نمی رسد.

خودرو پرنده - پهباد فیلیپینی

آنطور که اعلام شده آقای مِندیولا حدود 6 سال زمان را صرف طراحی و تولید پهپاد Koncepto Millenya کرده است. این پهپاد از 16 موتور، 16 پیشران و 16 کامپیوتر بهره می برد و نمونه اولیه آن قادر است تا 20 فوت (معادل 6 متر) از زمین ارتفاع بگیرد.

برای پایین نگه داشتن وزن، قسمت های مختلف پهپاد آقای مندیولا عمدتا جنسی از فیبر کربن دارند. درباره ظرفیت باتری به کار رفته در این پهپاد اطلاعاتی در دست نیست، اما به گفته سازنده امکان پرواز بین 10 الی 15 دقیقه وجود دارد.

مندیولا در مصاحبه با یکی از رسانه ها، علاقه خود به پهپادها را دلیل اصلی تولید این خودروی پرنده عنوان کرده است. او در این باره گفته:

زمانی که تکنولوژی پهپاد وارد خاک فیلیپین شد، من از روی سرگرمی و برای فیلمبرداری شروع به ساخت انواع پهپادها کردم. کنجکاوی باعث شد ببینم آیا می توانم پهپادی بسازم که برای حمل من به اندازه کافی بزرگ باشد.

خودرو پرنده

ظاهرا شرکتی استرالیایی به نام Star 8 که در زمینه خودروهای الکتریکی فعالیت می کند، نسبت به اختراع مندیولا علاقه پیدا کرده و برای تجاری سازی محصولی مشابه Koncepto Millenya، مذاکراتی را با وی آغاز کرده است.

طبق گفته های آقای یاکوب مایمون (Jacob Maimon) مدیرعامل Star 8، این شرکت به دنبال یک خودروی برقی پرنده با ظرفیت 2 نفر و وزن ترکیبی 200 کیلوگرم است. اگر محصولی با چنین مشخصاتی تولید شود، Future 8 نام خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی