ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژگی Battery Saver در اندروید حالا به طور خودکار گوشی را به حالت شب می‌برد

هفته‌ی گذشته گوگل اطلاعاتی را در رابطه با مزیت‌های استفاده از دارک مود یا حالت شب به توسعه دهندگان اندروید اعلام کرد و مدعی شد که در برخی موارد استفاده از حالت شب می‌تواند تا ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

هفته‌ی گذشته گوگل اطلاعاتی را در رابطه با مزیت‌های استفاده از دارک مود یا حالت شب به توسعه دهندگان اندروید اعلام کرد و مدعی شد که در برخی موارد استفاده از حالت شب می‌تواند تا ۶۰ درصد شارژ کمتری از باتری بگیرد. حالا غول نرم افزاری آمریکا خودش برای بهینه تر کردن مصرف باتری دست به کار شده است.

در به روزرسانی عرضه شده‌ی ماه نوامبر که تحت عنوان پج امنیتی در دسترس قرار گرفت، شرکت گوگل تصمیم گرفت تغییراتی جزئی را به ویژگی Battery Saver‌ پرکاربر ترین سیستم عامل دنیا اضافه نماید.

در واقع طبق این ویژگی، هر زمان که Battery Saver فعال شود -چه به صورت خودکار و چه به صورت دستی- محیط کاربری مشاهده شده به حالت شب تغییر می‌کند.

این موضوع قابل تغییر نیست و در حال حاضر تنها راه غیر فعال کردنش عدم استفاده از ویژگی Battery Saver‌ در اندروید به شمار می‌رود. البته حالت شب تنها بخش‌های خاصی از رابط کاربری سیستم عامل اندروید را در بر خواهد گرفت.

علی رغم تلاش‌های گوگل و دیگر توسعه دهندگان برای پیاده سازی حالت شب در اپلیکیشن‌ها، ایجاد این ویژگی در سیستم عامل اندروید تنها نوار بالایی و بخش اعلان‌های اندروید و همچنین برخی از اپلیکیشن‌های نصب شده‌ی پیش فرض مثل Contacts یا دفترچه تلفن پیش فرض گوگل را در بر خواهد گرفت.

اپلیکیشن‌های دیگر مثل توییتر و یوتوب که خودشان دارای ویژگی حالت شب هستند، با فعال بودن Battery Saver در اندروید به طور خودکار به حالت شب نخواهند رفت.

به نظر می‌رسد گوگل برای استفاده‌ی بهینه‌تر از شارژ تلفن‌های همراه، به دنبال اعمال حالت شب به بخش‌های دیگری از رابط کاربری سیستم عامل خود نیز باشد.

با توجه به اینکه شاید اجباری بودن استفاده از حالت شب با فعال بودن Battery Saver برای برخی از کاربران خوشایند نباشد، احتمالا گوگل به دنبال گزینشی کردن این حالت خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    خود دیجیاتو چرا حالت شب رو در این آپدیت جدید ش حذف کرده ؟

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۲۴ آبان ۱۳۹۷

    Bishtar be dard gooshi hayi mikhore ke safhe namayesh amoled daran

مطالب پیشنهادی